Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA

Av Elisabet - 28 januari 2012 05:08

Oj så skönt nu är det helg igen men det går tyvärr på tok för fort  .

Våran större son kommer att ha party ihelgen det är på ungdomarna man ser att man börjar att bli lite gammal ( he he he) det kommer att komma mycket trevligt folk hem till oss hela helgen uffe var och hämtade ut 2 st super smarriga smörgåstårtor igår jag har inte tjuvsmakat på dom det får jag ge mig till tåls till senare under dagen.


Nu kommer jag att vara lite mindre och jobba uppe i Boden på en av flyktinganläggningarna för vi har fått in mera jobb här hemma det kommer då även infatta helg jobb för mig var 3 helg men det gör ju ingenting.

Flyktingarna uppe i Boden där vi är och jobbar dom är så mysiga hela högen dom är så glada och trevliga jämt när vi kommer upp det är då man tycker om sitt jobb.

Nu till det roliga flyktingbarnen har lärt sig att jag kallas för kakan så nu kan man höra dom ropa på mig på engelska cockie bästa cockie då kan man ingenting att göra än att skratta visst är dom söta dom små barnen.


Nu till lite annat har anmält Gloria till näk utställning som blir den 4 mars uppe i överkalix hennes kullbror Rocky även han är anmäld dit upp på denna utställning så jag och bästa gubben uffe kommer då att hämta upp honom hemma i Holmträsk ( piteå) sedan bär det av. Hoppas bara att det inte är så jäkla kallt ute då men jag kommer att köpa mig nya täckbyxor och jacka det måste man ha när det är utställning utomhus men kul kommer det att bli.

Även en gammal jaktarkompis till uffe han kallas då för lumpan även han kommer nog att ställa ut en av sina hundar på samma utställning men nu har han ingen Karelare men däremot en gråhund har han som är super fin.

Samma helg men dagen innan ( då på lördagen) har ju ssrk utställning här i piteå har varit i valet och kvalet om jag då skulle anmäla någon av våra labradorer dit på denna utställning men då har jag bestämt mig att åka upp med Karelarna istället upp till överkalix man hinner och har ej tid att vara med på allt men det kommer mera utställningar till våren / sommaren. 


Jag /vi fick ett roligt telefonsamtal här en kväll i veckan det var en av våra underbara valpköpare som bor nere i småland som ringde då oss. Lennart frågade mig då om vi hade fått korten på Lejas första älg ( hon heter då i stamtavlan Bölegårdens Four Roses)nej sa jag har ej sett något frågade då när dom hade meijlat upp dessa kort på henne och älgen som dom skjöt för henne då det hade då varit i november 2011. Dagen efter på kvällen gick jag in på våran meijl och kollade upp detta jo det var som attan jag har ju missat detta ( typiskt mig) men bilderna kommer att komma ut på min Fb - sida så det är bara att hålla koll under helgen. 


Nu har alla barn efter Fixa och Vitmossens Keri fått sina älgar som gubbarna har skjutit för dom det käns då mycket bra och roligt denna kull kommer att bli mycket spännande att följa både på jaktsidan och utställnings sidan.

Även Gloria med syskon är mycket sociala familjemedlemmar som jaktkompisar det är ju det som man eftersträvar som uppfödare.

Lennart sa även till mig i telefonen när jag pratade med honom att deras son med hustru hade lånat Leja i höstas och gått på en mycket trevlig hundkurs nere i skåne och hon var kanon duktig på denna kurs och det är jäkla kul att höra.


Min bästa webba ( min systerdotter emma) gissa vad hon håller på nu att hjälpa mig att göra, jo en superfin hemsida det kommer att bli kul att se hur den kommer att se ut när den är klar. Jag kommer även att behålla min bloggsida kvar när jag får hemsidan färdig. Ja ni ser där här i stugan händer det skaker ska ni tro.


Imorgon ( söndag) kommer lite bilder ut från fototävlingen jag har haft nu i hela januari månad ut. Den som kommer att vinna första pris kommer att få pryda våran bloggsida i en hel månad kommer även att komma med posten ett litet paket till hunden roligt eller hur.

Ni ska ha en bra lördag på er allihopa. Jag måste sätta igång att städa här hemma när vi kommer att få fullt med folk här hemma i stugan hela helgen men kul kommer det att bli / Kramisar till er alla från kakan med doggsen  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards