Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Nu är jag ledig imorgon (Torsdag)

Av Elisabet - 1 februari 2012 17:28

  Vinnaren i hundfototävlingen. Den vackra Karelska Björnhunden Blade. Ägare: Daniel Flamander


Oj så skönt att vara ledig en dag, då blir det vecko städning och tvättning om det inte är för kallt ute ska jag ut och gå med ett gäng glada hundar.


Här om dan så ringde det i våran telefon här hemma det var en kille som ville förboka in gubben ( uffe) på ett viltspårsprov som uffe kommer då att döma ett gäng glada hundar detta prov kommer då bli i maj månad.
Det är som roligt när det kommer in lite andra raser än spanjel och retriver som vill gå på spårprov.
Jag kommer att jobba hela helgen men det kommer bara att bli på förmiddagen som jag ska jobba men det ska bli kul.

Och om vi hinner ska uffe och jag åka ut till en bekant till oss på lördag och lukta på ett gäng karelarvalpar jag tror att dom är 4 veckor nu. Det är då Marcus Jarblad (Piteå) som har denna valpkull. Så det är nog fullt upp hemma hos dom med dom små 4-benta svart / vita.
Marcus pratade med uffe i tisdagskväll han ville beställa en matbar till valparna som uffe kommer att göra åt dom och det var en jäkla smart sak men ni ska få se det sedan ska ta kort på detta när uffe har gjort denna matbar klar till valparna.

Nu på söndag ska vi fira min bästa storesyster som fyller 50 år då ska vi äta gott och fira henne på den stora dagen.

Är som sugen på att anmäla Gloria till Boliden utställningen i maj månad ska höra om kullsyskonen till Gloria ska dit med. Det skulle vara som roligt om Gloria, Rocky och Clinton skulle ställas ut samma dag där nere i Boliden utställningen det är då, ÄKL som har denna utställning.
Nu vet jag inte om Eva och dom jobbar denna helg som,annars så får dom komma med Rocky ut till oss här i Böle så tar vi med oss han ner.
Kommer även att höra om Clintons husse Ilpo som bor nere i åsele om han är ledig denna helg annars så får en kompis till honom ta med Clinton upp till Boliden ( så gjorde vi i fjol). Då får jag ställa ut honom åt Ilpo.
Det kan hända att jag måste ta med mig någon för hjälp att ställa ut lite hundar men det hinner jag kolla för det är ju ett tag kvar innan det blir denna utställning i maj.

Min bästa systerdotter ( emma) hon håller på att hjälpa mig med min hemsida men den är inte riktigt klar än måste kolla upp vissa uppgifter på valpköparnas hundar men den blir klar när den blir klar. Men det kommer att bli super kanon när hemsidan är färdig.
Så här kan det se ut när syrran och jag är ute och går (he he he) det är inte lätt när man ska gå i djupsnön. Bilden talar för allt.

Här nedan kommer det lite bilder på Glorias kullsyster Leja (Bölegårdens Four Roses) när dom hade skjutit en älg för henne i november 2011.
 
         
Valpköpare Lennart Andersson med fru är super nöjd över Leja hon är en mycket omtyckt familjehund och även jakthund. Hon kommer att ställas ut nere i småland under februari månad på en äkl utställning som kommer att då bli ska bli roligt och höra vad domaren tycker om henne.
 
Ni ska ha en bra helg på er allihopa / kakan med doggsen.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards