Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Fy vilket väder vi har haft igår

Av Elisabet - 19 februari 2012 15:44

 

Vinnaren i hundfototävlingen, Karelska Björnhunden Blade, ägare: Daniel Flamander


Igår morse när jag vaknade så var det nästan minus 18 grader kallt ute och efter någon timme när jag kollade igen så var det bara ca 9 minus ute, och när klockan var ca 08,00 hade vi nästan plus grader ute man fattar ingenting (he he he). Men tänk snart är våren här det finns bara ett ord för detta JIPPI JIPPI man längtar.

 
Jag var upp till Boden en dag i förra veckan och jobbade oj vad kul det är att komma dit upp folket som bor på denna flyktinganläggning dom vart så glada när dom såg mig, och barnen dom ropade åt mig COCKIE DU KOM visst är det gullit av dom man blir så varm i hjärtat när man hör att folket har saknat mig uppe i Boden det hade även personalen gjort.
 
Kommer att beställa hem lite nya hundhalsband och även något koppel av en tjej som bor söderut hon är mycket duktig tjej att sy och även pyssla med olika saker, det är som kul att ha något som ingen annan har (tror jag) till sin hund/hundar måste bara måtta lite halsar på våra hundar så jag vet villken storlek det ska vara på. Det finns hennes sida, på min Fb sida det är bara att gå in och kolla vad ni tycker om detta det hon gör.
 
Hundfototävlingen kommer att avslutas på fredag den 24/2, 2012 och på Lördag den 25/2, 2012 får ni se vem som har vunnit första priset på denna roliga tävling.
Då kommer jag att kontakta vinnaren via Fb först ( skriver under medelanden) då kommer detta bidrag få pryda min / våran bloggsida hela mars månad ut.
 
Yngsta sonen våran Jonas med sin sambo emma kom hem hit till Bölebyn i torsdags och lånade hem Lilly i ett par timmar oj vad tjejerna hade skoj ute i norrfjärden dom busade på ute i snön och hade skit kul. Då kan ni räkna ut att vi hade en mycket slut Lilly på kvällen
 
Labradorklubben kommer att ha sin utställning uppe i Boden nu i Juli månad och dit på denna utställning kommer jag att anmäla både Qvinny och Lilly (hoppas att min handler till Lilly kan ställa ut henne då) det är bara att hålla tummar och tassar att Helena är ledig.
Lilly på utställning med min bästa handler Helena Jonsson.
 
Qvinny och jag på en ssrk/ utställning som var i piteå ( detta kort är gammalt)
 
Nu kommer jag att sluta tidigare på onsdag oj så himmla skönt det ska bli sedan är jag ledig hela torsdagen men jäklar sedan är det bara att jobba på till torsdagen veckan efter men sedan är jag 3 dagars ledig JIPPI JIPPI man längtar.
 
Vi kommer nog att få in lite nya hundfolk på våra spårträningar till våren det är en tjej som har en Amstaff valp som vill sätta igång sin underbara söta Teo i spåreriet det ska bli kul!
Som jag har sagt till mycket hundfolk det är att alla är varmt välkommna att träna hundar med oss det spelar ingen roll villken hundras man har. Mera info om detta kommer att komma.
 
Vi har även inplanerad en viltspårskurs till våren som vi då har privat. Det kommer att bli på 2 st helger lördag och söndag, mer info om detta kommer att komma på hemsidan framöver. Nu kan vi bara ha detta under helgerna för vi jobbar rätt så mycket här hemma och vi har även egna hundar att träna.
 
Kommer att bli en mycket spännande vår 2012, vi har mycket på gång här hemma i huset.
 
Jag och min bästa hjälpreda kotten har tränat upp en labrador tik som heter SE U ( U) SEVCH Silverstjärnans Toscarna Girl kallas för Tina i spåreriet.
Nu har även husse Thord varit med på en hörna det får vi inte glömma bort att träna denna dam i spåreriet Thord har även gått viltspårsprov med henne.
När jag och kotten har haft våra privata viltspårsträningar från i våras till i December så har vi varit och hämtat upp Tina hemma i Roknäs när inte husse Thord har haft möjlighet att träna henne.
Oj vad vi har haft kul på våra spårträningar det händer jämt roliga saker med hundarna och hundförana ( he he he) om ni bara visste vad himmla kul vi har uppe i skogarna men så ska det vara man ska ha posetiv hundträning med hunden / hundarna det är vi benhårda på. Om man skulle vara på dåligt humör en dag då är det bättre att vänta till en annan dag med att träna hund det måste man tänka på som hundägare.
Vi känner lite speciellt för Tina kotten och jag hon är bara så rolig på träningarna. Matte Ulla hon får hålla då igång henne på jaktprov och utställning.
Tina har fått fina utmärkelser nu när det har varit årsmöten först var det uppe i Gammelstad ( Luleå) datum 11/2, 2012 Norrlabben hade då det årsmöten. Då vart Tina bästa viltspårshund år 2011 och även bästa allround hund år 2011.
Idag söndag 19 /2, 2012 vart Tina bästa Retriver i viltspår på ssrk/ piteås årsmöte hon fick även vandringspriset ( oj vad man känner sig mallig).
 
Detta är Tina som vi har hjälpt med i hennes spårträning. Hon vart SEVCH hösten år 2011.
 
Idag har SSRK/ PITEÅ haft sitt årsmöte. Nu var det tyvärr inte så mycket medlemmar som kom till årsmötet det tycker vi är himmla synd.
Det är så mycket hundfolk här i Piteå som vill då gå på kurs med sin hund/hundar men dom är himmla osynliga när det är årsmöten. Ju mera folk det är som vill hjälpa till med dom olika aktiviteterna inom klubben (Ssrk/piteå) då kan man hålla i lite mera kurser en sak man bör att tänka på det är att man har varit NYBÖRJARE en gång itiden.
 
Nästa helg ska jag bada lillgumman Gloria (Karelaren) det blir nog lagomt inför kommande utställning som då kommer att bli uppe i överkalix som näk har.
 
Här kommer det lite nytagna bilder på Lilly och Qvinny ( våra labradorer).
 
 
 
 
 
Även på Rocky ( Glorias kullbror).
 
 
 
Ni ska ha en bra vecka på er allihopa!!
 
 
Ingen bild

Bölegårdens

24 februari 2012 19:08

Hejsan gott hundfolk i morgon lördag ( 25 /2, 2012) då får ni veta vem som har vunnit fototävlingen.
Det har varit himmla svårt att välja ut kort för vi har fått så mycket fina hundkort hem.
Vi kommer att sätta ut resultaten på eftermiddagen för att jag jobbar på förmiddagen.
Vinnar bilden kommer att komma ut ochså på min Fb sida spännande eller hur./ kramisar till er alla från kakan med doggsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards