Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Oj vad dagarna går fort

Av Elisabet - 1 mars 2012 19:44

   Vinnaren i Februaris hundfototävling, Labradoren Windleaf Divine Design (Colette), Ägare: Emma Brantsjö, Åkersberga

 

Nu har jag jobbat klart mitt jobbiga pass det finns bara ett ord för detta JIPPI JIPPI nu är jag 3 dagars ledig oj vad skönt det kommer att bli! Hade tänkt att baka kanelbullar imorgon (fredag) vi får se om jag orkar att göra detta för jag upptäckte i morse att jag hade feber tänkte först om jag skulle vara hemma men jag åkte till jobbet i allafall.


 
Nu kommer det att bli hundutställningar för hela slanten hela helgen lång. På lördag är det SSRK utställning här hemma i Piteå, kommer att åka ut och kolla ska även hålla min super kompis kotten sälskap på denna utställning när hon ska ställa ut sin golden tik Meja.

Jag tyckte inte att det var så många Labradorer anmälda på denna utställning men det var väl ca 50 st golden som ska ställas ut så detta kommer att bli spännande.

 
På söndag kommer jag och bästa gubben (Uffe) åka först ut till Holmträsk ( piteå) för att hämta upp Glorias kullbror Rocky jag kommer att ställa ut både Gloria och Rocky på näk utställning som är uppe i överkalix. Man har sett lite på olika Fb sider om hur en del hundfolk snackar om domarna att dom gör si och så när dom dömer hundar, men någonting som är mycket viktigt att tänka på om man åker på en utställning för att ställa hund eller hundar det är oavsett villket prisvalör man får på sin hund eller hundar så har man faktiskt samma hund när man åker hem igen. Detta gäller även med om man ska på prov med sin hund eller hundar man har samma hund när man åker hem.

 
Snart är våren hä! Oj så kul ni som är sugen på att gå på privat viltspårskurs (eftersök) meijla mig snarast, OBS denna anmälan är då bindande. Denna mycket trevliga eftersökskurs ( viltspår) kommer då att vara 2 st helger lördag och söndag för jag jobbar under veckorna så det blir bara kurs under helger.Vi kommer då att hålla med blod, klövar, infopapper, fika, kaffe, korv spårsele och även spårlina till den som vill låna av oss och ett glatt humör och det viktigaste av allt hundarna ska tycka att det är kul att träna spår uppe i skogen.Denna privata kurs är för hundar som ska träna i ank ( nybörjare) alla hundraser är varmt välkommna att delta stor som liten. Mer info kommer att dyka upp här såsmåningom, så håll utkik!

 
Ni ska ha en bra helg på er allihopa, ska försöka att uppdatera bloggen på söndag när vi har kommit hem från utställningen uppe i överkalix./ Kramisar till er alla från kakan med spårnäsorna.

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

1 mars 2012 20:03

Lycka Till och ha det så trevligt på utställningarna :)

Anna

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards