Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Nu har det varit hundutställning för hela slanten

Av Elisabet - 4 mars 2012 16:48

   Vinnaren i Februaris hundfototävling, Labradoren Windleaf Divine Design (Colette), Ägare: Emma Brantsjö, Åkersberga


Villket kalas väder vi har haft hela helgen solen den skiner för fulla muggar, JES SNART KOMMER VÅREN man bara längtar tills dess.

Igår lördag var det ssrk utställning här i Öjebyn (piteå) oj vad kul det var man träffade så mycket gulligt och glatt hundfolk så ska det vara på tävlingar då är det kul.
Nu ställde jag inte ut någon av våra labradorer igår jag följde med min bästis kotten när hon skulle ställa ut sin golden tik Meja oj vad dom var super duktiga uppe i ringen bra jobbat på er tjejer.
Syrran och Emma kom även dit ut och kollade in hundar det är så himmla kul att ha med dom på olika aktiviteter det blir mycket skratt, dom vart mycket nöjda över min nya hårfärg och min frissa JIPPI JIPPI det är himmla tur att jag har dessa tjejer som håller koll på mig ( he he he).

Imorse klev vi upp skit tidigt här skulle hela hundhögen få mat ut och rastas sedan packade bilen innan vi åkte ut till Holmträsk och hämta upp Rocky gubben.
Ca kl 06,10 imorse bar det av upp till överkalix utställningen vi kom dit upp ca kl 08,30 det vart som lagom tid för att låta hundarna få varva ner sig innan dom skulle ställas ut.
Träffade mycket trevligt nytt hundfolk där uppe både dom som hade karelare och jämtar då blir det mycket snack om hundar, träning och älgjakt ( hi hi hi).
Nu vart varken Gloria eller Rocky placerade men vi är super jäkla nöjda över dom iallafall man vet vad man har bakom kopplerna även när man åker hem från en tävling.
Dom fick super bra kritik men det var bara små detaljer men det får man ta.

Sedan åkte vi ut till Fam Björman i norrfjärden som hade Rockys och Glorias pappa Keri han vart då super nöjd över hur hundarna såg ut. Även Jonas och svärdotten Emma kom förbi fam Björkman dom har tagit en massa bra kort på syskonen Gloria och Rocky dom kommer att komma ut på min Fb sida här någon dag det är bara att hålla koll på detta. Kommer även att sätta in lite av dessa bilder på min bloggsida.

Har inte tid att skriva mera men ni ska ha en bra vecka på er allihopa. För nu måste jag ut och tvätta upp hundtäcken / kramisar till er alla från kakan med doggsen.
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards