Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

HAR VÅRKÄNSLOR FÖR FULLT OCH HUNDARNA MED

Av Elisabet - 9 april 2012 15:23

 

Qvinny apporterar


Oj så skönt nu har jag jobbat klart för denna helg då kan jag hålla på med annat här hemma i stugan med hundarna. Vi har full strålande solsken ute och man hör fåglarna VÅRKÄNSLORNA dom spökar både för mig och hundara ( he he he). Nu har det börjat att komma lite vattendiken så det är bara att hålla koll på vars labbarna håller till för dom ÄLSKAR VATTEN OCH ÄCKLIGA PÖLAR men söta är dom i allafall.


Har kollat igenom våra kurspapper till våran privata eftersökskurs ( viltspår) som kommer att startas upp med teori mm här hemma i stugan på söndag oj vad himmla kul det kommer då att bli. Det kommer att komma ett glatt gäng hundfolk till oss och så fort det kommer att gå så ska vi köra på med praktiska spårträningar uppe i skogarna.
 
 Så här glad och nöjd är man när man har jobbat på uppe i spårskogen och har hittat klöven.

Det kommer att komma lite olika hundraser till våran privata eftersöks kurs men det är det som är himmla kul. För alla hundar kan och vill spåra oavsett om dom är små eller stora. Bara man visar rätt till hundägarna hur dom ska träna sin hund/ hundar i spåreriet så går det mycket bra.
Nu har vi FULLSATT på denna kurs, nu vet jag inte när vi kommer att ha en privat eftersöks kurs igen, dels jobbar jag himmla mycket och även vissa helger måste jag ut och jobba sedan har vi egna hundar som måste tränas upp här hemma, både på apportering, jakt, viltspår och älgjakt och mycket mera så tiden vill inte räcka till ibland tyvärr.
 
Gammel Zacke efter ett träningspass uppe i spårskogen.

Vi kommer att ha fullt upp här hemma under hela våren/ sommaren mera kommer ni att få veta lite senare, så nu får ni vara allt lite nyfikna gott hundfolk.

Qvinny har fått träna på lite med apporterning idag av, Fågel. Bisamråtta och en Kanin det gick super kanon för henne.
 
Rocky även han gick ett träningsspår hösten 2011 i akl det gick super kanon, Så jag hoppas på att även Rocky kommer att anmälas till ett rörligt viltspår här i piteå under våren / sommaren.
 
Fast man är en liten hårig sak så kan man spåra på uppe i skogen, men det brukar fasna ett och annat i deras pälsar.
 
Det ska börjas i tid med smarriga älgben
 
Nu har jag ej tid att sitta framför datorn längre, men ni ska ha en bra vecka på er allihopa/ kramisar från kakan med spårnäsorna.
 
 
Ingen bild

Bölegårdens

9 april 2012 18:57

Oj villka fina kort emma har tagit idag på Qvinny när hon har haft lite jaktträning. Vi här hemma i stugan är bara så malliga över dessa duktiga brudar/ kakan och uffe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards