Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Jippi! Jippi! Nu är jag ledig i 4 dagar!

Av Elisabet - 12 april 2012 14:02


Jes så himmla skönt att vara ledig i hela 4 dagar, trodde igår att jag skulle jobba fram till idag ( torsdag) men sedan visade sig att jag fick vara ledig idag när jag gick ut extra och jobbade i måndags nu kommer jag nog hinna att göra det mesta som jag har tänkt här hemma i stugan.
 

Har fixat klart med sakerna till nu på söndag när vi kommer att starta igång våran privata eftersökskurs.
Oj vad man längtar men först kommer vi att ha teori här hemma hos mig och uffe i Bölebyn tills det går att vara uppe i skogarna. Vi kommer då att berätta hur man ska gå tillväga när man startar igång med spåreriet med sin hund/hundar och vad som är himmla VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ och även hur hundföraren ska göra för att det ska bli minsta lilla störning på hunden.
Både jag och gubben har mycket stor erfarenhet av praktiska eftersök på allt möjligt klövvilt, tamboskap och även hundar som har försvunnit och kan ha varit borta upp till 2 veckor.
Men som jag brukar att tala om till hundfolket även om man kan himmla mycket när det gäller praktiska eftersök så blir det oftast något nytt man lär sig på och även hunden/ hundarna varje gång man blir utringd av någon som önskar att få hjälp av oss.
 
Uffe spanar ut över vidderna.

Nu vet jag inte om vi det är då jag och kotten om vi kommer att  hinna att ha en till eftersökskurs tiden vill som inte räcka till dels jobbar jag vissa helger och ibland måste jag ut och jobba extra om vi har dåligt med folk på mitt jobb, men det är bara att hålla utkik på min bloggsida och även på min Fb sida det ganske blir en till privat eftersökskurs senare i sommar men jag/ vi vet inte än hur det kommer att bli. Men jag kommer att meddela om detta senara under sommaren om det skulle bli av en till privat kurs.
 

Uffe och jag har även hundar som måste tränas här hemma det är både på ,eftersök, jakt och mycket mera så bara där är vi mycket upptagna med olika hundträningar men himmla kul är det.

Jag hoppas att jag kommer att få lite bilder av svärdotten emma och sonen jonas snart på Qvinny.
Dom har ju tagit super fina kort på henne när hon jaktränades i helgen som var, men även emma jobbar skift så ibland så måste även hon ut och jobba extra och jonas ligger ute på jobb och jobbar på så även dom kan ha lite dåligt med tid att sätta ut kort på datorn.
 
Här är det i jaktarstugan som vi brukar att få låna när vi har våra privata kurser och även när vi har viltspårsprov. Den är så himmla mysig denna stuga. Vi har tillgång då till allt och det finns även ström i stugan men oftast så eldar vi i vedkaminen för att få upp värme det är som mysigare då tycker vi.

Nu ska jag ut och gå med ett glatt gäng hundar i rengnet som är just nu ute, jäklar vad hundarna kommer att se ut innan man är hemma men sånt får man ju ta tur att man har tvättmaskin här hemma för det går ju åt en hel del med hundhandukar just nu.
 


Ha nu en trevlig helg på er allihopa och koppla av med era nära och kära/ kakan med spårnäsorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards