Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Kommer bli en mycket händelserik vår och sommar

Av Elisabet - 21 april 2012 14:32


Vi hade våran mycket roliga och intressanta första träff förra söndagen med våra privatkursare som kommer att få lära sig mycket om praktiska eftersök och hur man gör för att störa minsta möjliga sin hund när man är uppe i skogen. Det vart många frågor och funderningar om allt som rör viltspåret ( eftersök) vi höll på i ett par timmar här hemma hos mig och uffe och dom vart då super nöjda hundägarna som var hit till oss.

Nu väntar vi bara på att snön kommer att försvinna nu hade jag och uffe tänkt att reka av spår uppe i storskogen det är tänkt att vi kommer att tillbringa valborg och första Maj uppe i storskogen för att reka av spår som vi måste ha även till senare. Det lär nog vara mycket blött uppe i skogen när vi ska dit jag och uffe men det är bara att ta med sig extra kläder och stövlar för hippsvips så stupar man omkull i en vattehåla eller liknande men kul kommer det att bli.


Var även ut på Norrlabbens styrelsemöte här en kväll i veckan och det kommer att bli mycket roliga saker som kommer att bli. Gå gärna in på Norrlabbens Hemsida och kolla upp lite då och då vad som kommer att bli. Jag kommer även att skriva ut lite saker på min bloggsida men jag måste vänta först tills det har kommit ut på Norrlabbens Hemsida först innan jag vill skriva ut något.

Jag har jobbat ett par timmar i morse kommer även att jobba i morgon (söndag) men då kommer det att bli lite längre arbetarpass. Sedan jobbar jag fram tills tisdag till veckan sedan blir jag 3 dagars ledig oj vad skönt det kommer att bli.

Måste passa på att baka upp fika här hemma i stugan innan alla våra aktiviteter startar i gång för fullt här hemma i stugan men kul kommer det att bli.

Kommer även att jobba nästa helg med (då är det min egen jobbarhelg) då blir det ett pass från lördag till torsdagen veckan efter men sedan blir jag 3 dagars ledig igen. Vi får se hur jag orkar med mitt bloggande denna vecka för jag brukar att vara helt jäkla slut då.

Jag vet att det är mycket folk som har frågat mig många och åter många gånger hur jag pallar med allt från jobb till hundträningar och praktiska eftersök (det brukar vara folk som ringer mig och uffe om hjälp lite då och då), då brukar jag tala om för dom att kroppen och knoppen mår mycket bra av att vara ute och röra på sig, man känner sig mycket piggare om man är ute och rör på sig än att ganske vara hemma och gnälla att man har ont här och där och man inte orkar att göra något.

Det höll jag även på att glömma att skriva in jag är med i friskvårdsgruppen på mitt jobb det är alltid himmla kul med nya utmaningar det var en tjej på jobbet som tyckte att jag skulle passa in i denna friskvårdsgrupp sagt och gjort så tackade jag natulitvis ja till denna fråga.
Jag hade mitt först telefon möte med denna grupp på jobbet i torsdag och kul var det.
Har pratat med en mycket go bekant till oss och hon kommer att ha en föreläsning på mitt jobb under hösten detta år. Hon har lite dåligt med tid just nu för även hon jobbar och håller på att utbilda sina söta Labradorer som terapihund mm. Men till hösten hade vi tänkt att ha en liten föreläsning på jobbet mitt och det ser jag mycket framimot detta kommer att bli superkul.

När vi hade Norrlabbens styrelsemöte i veckan som var så hade en tjej tagit med lite saker för att visa upp som man kan ha till försäljning oj villka fina saker detta var. Kommer att beställa hem lite prylar av Lena Stenvall kommer att ta kort på detta senare så ni får se vad det är och hur det ser ut. Jag beställde min speciella träningsbok för viltspåret av bästa Lena, S  oj vad fint det vart med denna bok hon fick vällja ut en bild på våran gammel Zacke jag är super nöjd över detta.

Nu har jag inte tid att skriva mera i vanlig ordning har saker att göra här hemma i vanlig ordning när man inte jobbar. Men ni kan gärna gå in på min Fb- sida där försöker jag att skriva varje dag. Kramisar till er alla och ha nu en mycket bra helg med era nära och kära/ Kakan med spårnäsorna.
 




Nu har jag inte tid att skriva mera i vanlig ordning har saker att göra här hemma i vanlig ordning när man inte jobbar. Men ni kan gärna gå in på min Fb- sida där försöker jag att skriva varje dag. Kramisar till er alla och ha nu en mycket bra helg med era nära och kära/ Kakan med spårnäsorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards