Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Helgkurs i eftersök

Av Elisabet - 17 november 2012 16:15

   

Våren 2013 kommer jag och min man Uffe ha en eftersökskurs över en helg.
Vi kommer att lära ut grunderna i viltspåret för att få en bra eftersökshund.
Min man Ulf är utbildad viltspårsdomare och vi har stor erfarenhet av praktiska eftersök.
Vi har även hållit i viltspårskurser åt olika hundklubbar och alla deltagarna har varit mycket nöjda över kurserna vi har hållit i.


Vi håller med klövar, blod och det kommer även att finnas spårsele och spårlina till den som vill låna detta av oss. Vi kommer även att bjuda på kaffe och fika till kursdeltagarna.


Det kommer att bli mycket praktiskt då vi kommer att träna på uppe i skogen, så det är viktigt att man har kläder och stövlar för olika väderlekar.


Alla hundraser är varmt välkomna att delta på denna roliga och händelserika viltspårshelg!


Först till kvarn gäller! Begränsat antal platser! Brukar bli fullsatt rätt så fort.


Anmälan är bindande.


För mera info om kostnad m.m kontakta oss på mejl eller så kan ni ringa:
Hem 0911-373 04 el.
Ulf 070-346 65 77 el.
Elisabet (Kakan) 076-138 97 45


Varmt välkommna alla ni som känner er sugen på att träna upp båder och eran hund i viltspåret. / Elisabet (Kakan) och Ulf Viklund, Piteå.



   
     
 

 
 
  
 
 
 
   
 
 

 
 
Ingen bild

Bölegårdens

25 november 2012 18:18

HEJSAN GOTT HUNDFOLK DENNA HELGKURS MED START VÅREN 2013 ÄR FULLTECKNAD.
NU TAR VI BARA IN RESERVER / MVH ELISABET ( KAKAN) OCH ULF VIKLUND PITEÅ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards