Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Idag har vi varit valpvakt till Sera, 5 månader

Av Elisabet - 2 december 2012 17:57

  Lilla Sera


Tänk var underbart det är att ha en valp i huset. Nu var vi hundvakt till Sera idag när matte Ulla och husse Thord skulle på barndop. Tänk vad gammlingarna Zacke och Fixa blir glada när det kommer småttingar in i stugan våran dom blir som valpar på nytt igen det är så underbart att se dom busa med en valp på 5 månader gammal.


Svärdotten emma med jonas och gammel Qvinny kom och hälsade på oss i dag när vi var valpvakt dom var så himmla sugen på att kika på lilla underverket Sera idag. Vi gick ut med lite hundar idag på en liten sväng passade även på att träna lite lydnad på Sera oj hon var kalas duktig hon lyssnade på vad jag sa till henne. Nu kan man ju inte träna dom små en längre stund så det vart en kort stund vi tränade henne och den andra söta valpen ( fast han är skit stor är han bara 5 månader gammal med) det var då en Grand Danois.


Vi får väl se om nu snön får vara kvar som kommer nu jag har skrivit tidigare att jag är så himmla glad att inte snön har kommit än men jag måste erkänna att nog blir det mycket ljusare ute när snön har kommit.

På tisdag ska vi med jobbet och käka julbord ute på Framnäs oj vad man längtar dom har kalas bra mat där ute.

Nu har jag ej tid att skriva mera som vanligt men ni ska ha det så himmla bra/ kramisar från kakan med flock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards