Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Det snöar ute! Jippi!

Av Elisabet - 9 december 2012 16:41

Oj vad det har kommit mycket snö ute hundarna dom bara älskar att vara ute i snön och leka.

Jag kommer att plocka fram hundpulkan snart då ska jag låta lite av våra hundar få dra denna hundpulka med tyngd detta är ett mycket bra moment för hundarna när dom ska få jobba av sig lite.


Här planerar vi för fullt inför julhelgen men kul kommer vi att ha det, måste iväg och komplitera ihop lite julklappar till våra nära och kära och även hundarna ska få julklappar av oss denna jul med så nog har dom varit snälla alltid.


Jag har beställt 2 st skit snygga jackor till mig och gubben ( uffe) av Jenny på Bamses Bollar Bägge jackorna kommer då att vara röda med lite inslag av svart och bakom ryggen ska det då vara en bild på en Karelisk Björnhund och längst ner på jackorna kommer vi ha vårat kennelnamn på. Nu är det lång leveranstid på detta men om man väntar på något gott väntar man aldrig för länge.


Nu fick jag tyvärr ej ledigt under mellandagarna som jag hade sökt men det gör ju faktiskt ingenting för man kommer att bli ledig så pass mycket i allafall under jul och nyår.


Uffe har satt upp våran julgran och pyntat den så fin nu i morse så nog har man julstämmning här hemma alltid.


Ni ska ha det så mycket bra / Kramisar till er alla från kakan med flock


 

 

     
     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards