Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Grupp med frivilliga som hjälper försvunna hundar i Piteå området

Av Elisabet - 29 december 2012 11:51

 

Hejsan gott hundfolk!
Jag kom på en ide i går när jag jobbade nere på RTJ... Det är att starta upp en frivillig grupp för hundar som har försvunnit. Så vi behöver frivilliga som kan tänkas att hjälpa till när någons hund har försvunnit här runt Piteå området. Det spelar ingen roll om man har hund eller inte alla är då mycket varmt välkommna för att delta om det skulle behövas. Ibland så ringer det folk på min mobil och vill så gärna att man ska komma och hjälpa till med att söka efter någons försvunna hund. Men oftast har vi varit för lite folk för att kunna söka av olika områden, så det behövs faktiskt mycket folk för att söka av olika områden för just detta syfte.
Jag ringde min mycket goa och roliga spårkollega Kotten igår och berättade om detta och vad hon tyckte om det. Kotten tyckte att det var en mycket bra idé! För vi behöver faktiskt något sånt här i Piteå området, för det är mycket hundar i olika åldrar som bara försvinner utan anledning.

Ni som har hundar och vill hjälpa till om det skulle behövas kan höra av sig till mig. Det spelar ingen roll villken hundras man har, liten som stor är varmt välkommna att delta. 
Kommer att göra upp en lista här hemma på just spår/sök hundar och även dom som ej har hundar.

Det jag och Kotten behöver för uppgifter är:
Erat mobilnr och namn (så att vi kan nå er om det skulle bli utryckning för att söka någons hund).

Hade även tänkt att man kunde träffas någon gång ibland över en kopp kaffe så att man får lära att känna varandra och byta lite olika erfarenheter med varandra.

Om detta skulle vara något för er så kontakta mig på telenr: 0911-373 04  el. 076-138 97 45.
Eller så skickar ni bara in ett meddelande på min Fb- sida.

Ju fler vi är som kan hjälpa till dessto bättre är det ju faktiskt!


/ Mvh Elisabet (Kakan) Viklund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards