Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Elisabet - 24 februari 2013 09:01


                                     GRATTIS till gammel Qvinny som blev veteran igår (8år)!


Kotten jobbade först i ett par timmar igår ( lördag) sedan åkte hon hem och bytte om sedan kom hon och hämtade upp mig här hemma i Bölebyn sedan bar det av ut till Bergsviken för att vi skulle kolla goldensklubbens utställning och se på fina golden. Vi trodde faktiskt att det skulle vara mera anmälda hundar där men det var inte så mycket hundar som vi hade trott först. Men trevligt hade vi i allafall. 


Sedan bar det av till Jaktbutiken ute i Bergsviken oj vad vi hittade mycket fint där inne som vi kommer att köpa in här framöver. Dom hade kaninskinn som man ska fästa på dummys och detta kommer vi att köpa hem, såg även ut ett par Gore Tex kängor till mig herrejösses vad dom har blivit dyra men sådana känger måste jag ha i allafall så kosta vad det kosta vill ( hi hi hi). Passade även på att ta gulligt kort på kotten när vi var inne på Jaktbutiken bilden talar om allt ( he he he). Ewoken anfaller   





   


Sedan bar det av ut till min syrra och emma på födelsedagsfika och kotten visste inte om att vi skulle då fira henne med då vi passade även på att fira min syrra (Sussi) igen för hon fyllde år för ett tag sedan. Oj villken snopen kotten det var när vi tog fram tårtorna och gofikat för hon trodde bara att vi skulle ta kaffe där men nog är det kul att överaska folk alltid.
Ska vara hundvakt idag till gullepojken Radaxes så här hemma i byn kommer det att hittas på roliga saker och det tycker vi om.


Nu har jag ej tid att skriva mera men ni ska ha en mycket bra söndag på er allihopa / kramisar kakan med flock.



Ovido - Quiz & Flashcards