Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Jackorna har kommit

Av Elisabet - 7 mars 2013 15:14

 

Så här ser våra nya jackor ut som jag har beställt av Jenny på Bamses Bollar. Vi är super nöjda över våra jackor sedan har vi vårat kennelnam längst ner på jackorna bättre än så kan det ej bli.


Har fått hem den nya apportören ( tidningen) det är mycket bättre format på tidningen nu än det var tidigare. Nu är det större och tänk nu kan man dricka kaffe och bläddra igenom denna tidning utan att den far igen tidningen så dom ska ha en mycket stor eloge dom som håller på att fixa och dona på med den nya apportören för dom gör ju faktiskt ett kanon jobb. Såg även där i tidningen ( apportören) att dom ville att man skulle meijla ner bilder av bra kvallite och det kommer vi göra för att vi har hur mycket bra bilder som helst på våra labradorer så då får man ju se här framöver om det ganske dyker upp någon bild på våra hundar.


     
Har fått in mera hundfolk som vill komma på min och kottens spårträningsdagar som vi kommer att starta upp under våren och det är mycket kul att man blir uppskattad på det man håller på med. Vi tycker att det är så himmla kul att träna hundar och även gå på prov med dom och ibland om jag har tid över så brukar jag följa med hundförana när dom ska tävla med sin hund / hundar. Man får så himmla mycket tillbaka av hundfolket som ber mig och kotten om träningshjälp med deras hund / hundar. Men tyvärr finns det ju även det folket som är svartsjuka av det vi håller på med, men det skiter vi i, för vi håller på med det vi brinner för! Det är ju att träna hundar och hjälpa anndra som vill ha våran hjälp!


Nu har jag ej tid att skriva mera men ni ska ha det så mycket bra./ Kakan med flock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards