Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Villken underbar rolig påskhelg vi har haft!

Av Elisabet - 1 april 2013 09:38

Jag och svärdotten Emma, N var på Collieklubbens inoffutställning på långfredagen som dom hade ute på Nolia här i Piteå. Emma ställde ut vackra veteranen Qvinny på denna utställning. Dom fick en mycket fin kritik på Qvinny och även att hon är i toppform fast hon är 8 år gammal och det stog även att Qvinny var välvisad. Qvinny fick BIR Veteran och även Hp! Bra jobbat Emma N och Qvinny!

Syrran (Sussi) och mina systerdöttrar var även där ute för att ställa ut gammlingen Liam. Syrran fick stora äran att ta Liam uppe i ringen där gick det ochså super kanon. Liam vart då BIM Veteran. Bra jobbat även på er med!

Vi var där ute hela dagen så man var helt slut när man kom hem men trevligt hade vi där ute och träffade det gulliga hundfolket både gammalt och nytt folk.

Jobbade ett par timmar i lördagsmorse sedan var det bara att skynda sig hem för att gå på en sväng med gammlingarna Fixa och Zacke. Sedan bar det iväg på 60 års kalas de är en god vän till oss som fyllde år och som vi firade i lördags det var Ulla Nilsson från Roknäs och mycket trevligt hade vi på detta kalas. Oj, villken god mat dom bjöd oss på! Och tårtan som vi tog till kaffet den var bara så himmla supergod! 
 

Innan vi skulle äta så ville Ulla hålla ett litet tal, hon och Thord tackade mig för hjälpen med Tina och sedan överlämmnade hon en superfin blomma till mig, oj det var på väg och komma glädje tårar ner för mina kinder för detta hade jag inte väntat mig så det vart en stor överraskning för min del. Tog även lite öl och vin till maten och gott som tusan var ju det men jag ville ej ta för mycket för jag skulle upp tidigt på söndagsmorgonen för att åka och jobba igen i ett par timmar.


Jonny var här hemma med Rataxen och lilla Grim i går när jag kom hem från jobbet gissa vem som vart super glad när dom såg mig jo det var Rataxen, Grim och gammlingarna Fixa och Zacke. Vilade en stund mitt på dagen sedan kom syrran och min systerdotter emma hit till oss för vi skulle äta god middag ihop. Vi åt och hade det supertrevligt!

Sedan gick vi ut för att ta kort på doggsen. Tack än en gång emma K för du är en klippa att ta bra kort på hundarna.

         

   
Var helt slut igårkväll så jag sommnade tidigt men det var nog välbehövligt för min del.


Idag kommer jag att fixa saker som inte jag har hunnit med här hemma på flera dagar kommer även passa på att ha en vilodag idag.

Ni ska ha en bra vecka på er allihopa / Kramisar från kakan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards