Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Jippi Jippi nu är lilla jag ledig i hela 3 dagar!

Av Elisabet - 5 april 2013 10:21

Har tagit mig en tupplur här på förmiddagen med gammlingarna och det behövdes för jag var helt slut både i kroppen och knoppen. Så nu idag kommer jag bara att ha en slappardag och ska även gå ut och gå med doggsen i det underbara vädret ute, tänk solen den skiner så nu måste ju bara snön hinna försvinna himmla fort.

Har lämmnat anmälningarna på Lilly och busen Rataxes till våran viltspårsansvarig i gårkväll  (Torsdag) som heter Bengt Hällström. Han skulle hämta upp gubben Uffe för dom skulle då i väg på styrelsemöte. Så nu är det gjort bort.

Längtar så inibombens på att snön ska försvinna så man kan sätta igång spåreriet! För dessa 2 hundar hade jag tänkt att starta på det fasta viltspårsprovet sista helgen i Maj månad när Ssrk/Piteå har sin inbokade och händelserika helg uppe i storskogarna det kommer att bli skit kul!

Vi kommer nog att köra på något lydnadspass med doggsen under helgen, ska bara kolla upp villka som är sugna på att träna lite hundar på lydnad. För det behövs alltid och hundarna tycker ju att det är bara så himmla kul att hålla på med något! Kontakta bara mig om ni är lite sugna på att haka på detta. Det är då meningen att det blir egen träning med hund/hundar men vi hjälps åt med detta. En sak till; det är ju faktiskt mycket nyttigt för hunden att få träna med anndra hundar och folk. Var och en tar med sig kaffe och fika då.

Här kommer det lite nytagna bilder på Rebecka Bergmans hundar.
  Det är då gammlingen Hero som modellar för ett super läckert hundhalsband som A-C har sytt upp på beställning till mig (Hero fick låna detta halsband av oss och det halsbandet älskar han bara). Hade även beställt ettt läckert halsband till lilla Grim. Han vart då så himmla fin i denna läckra färg på detta halsband lille Grim. Även detta hundhalsband har A-C sytt upp åt mig på beställning ni kan bara gå in på hennes hemsida och kolla in mycket läckra hundhalsband som hon syr upp på beställning.

Här kommer det även nytagna bilder på den underbara söta Norrfjärdens killen som heter Castor.
                                                                     Fotograf: Emma Norström

Ägare till denna lilla söta labbe kille är då Emma N och Jonas V.

Nu har jag ej tid att skriva mera men ha nu en bra helg och vecka på er allihopa / kramisar från kakan med flock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards