Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Prova på dag med hundarna här hemma i byn

Av Elisabet - 9 april 2013 09:06

Vi kom på i lördags att vi skulle ha lite skoj med hundarna under söndagseftermiddagen och det hade vi också!

Vi åt en lite tidigare söndagsmiddag här hemma i stugan. Oj, så himmla gott det var! Syrran och Emma hade vi då bjudit hit på mat och trevligt hade vi som vanligt.

Sedan kom Carola Wallstål hit med hundarna nu fick tant Frida träna och lilla Sigge fick vara i bilen och denna träning tyckte Frida var skit kul.
       
Sedan ville jag bara testa och ta gammla Zacke han fick ett linjetag och oj villken stolt gammal herre det var som kom med fågeln först och sedan dummysen ( även gammlingarna behöver aktiveras lite i den mån dom orkar förstås).
             
Sedan testade jag Lilly oj vad även hon tyckte att detta var himmla kul och apportera.
       
Sen vad det Mejas tur och även där gick det ganska så bra men vi måste ha lite mera träning på vilt på dom underbara och roliga hundarna.
         
Även Emma K och hennes hundar fick testa att apportera dummysar. Oj dom vart eld och lågor även dom tyckte att det var himmla kul att få prova på denna roliga aktivitet.
         
Testade gammla Emil (han är 10 år) om han nu skulle ta fågeln men han bara tittade på mig och han såg då himmla fundersam ut när han spanade in fötterna på fågeln. Han trodde nog att jag hade blivit tokig när jag ville att han skulle bära denna fågel så han fick en dummys i stället och bära och då vart Emil mycket nöjd.

Vi hade en kanon söndag här hemma och det ska vi göra om flera gånger för hundgänget bara älskade att arbeta med denna roliga aktivitet.

Ni ska ha en bra vecka på er allihopa / Kramisar från kakan med spårnäsorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards