Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Tänk till helgen sätter jag i gång spåreriet med hundarna! Jädrans så himmla kul det kommer att bli!

Av Elisabet - 25 april 2013 16:30

Har åkt förbi ett ställe här i byn som kommer att bli kanon för att lägga ut lite träningsspår hade även tänkt att vi skulle nog vara på det stället som jag har spanat in idag när vi har våran eftersöksdag lördagen den 4 Maj, detta kommer att bli så himmla super perfekt bättre än så kan det nog inte bli. Vi får hoppas bara att det kommer att bli sol och vackert väder ute nästa lördag när vi ska ha eftersöksdagen.


Kommer även att göra ett träningsspår till gammla Zacke för efter när vi är helt klara med föreläsningen mm med Lasse Lundman då ska en av våra kursdeltagare få låna Zacke för han är en jäkla bra visningshund / lärare i spåreriet. Kommer då att visa denna hundägare hur man ska föra hund i spårlina uppe i skogen när dom jobbar på i spåret för att få minsta lilla störning.


Kommer nog även ta en massa kort från denna eftersöksdag så det kommer då att komma ut både på min Fb sida och bloggsidan.


Nu har jag och uffe fått förfrågan av mycket hundfolk om vi kommer att ha mycket privata träningar i spåreriet under våren / sommaren och hösten men tyvärr kommer nog inte vi hinna med lika mycket som tidigare år.


Nu har jag fått himmla mycket hjälp av min underbara roliga spårkollega Kotten för att ta imot hundfolk som vill ha hjälp med just viltspåret med sin hund / hundar nu vet jag inte hur hon har tid heller för vi jobbar heltid allihopa och vi har ävenb egna hundar som ska tränas i eftersök. jakt och spårning på björn mm så vi har fullt upp.


Ni kan gärna hålla lite utkik på min Fb sida för där kommer det ut info om just spårträningar.


Ni kan även kontakta Kotten om ni vill ha hjälp med spårträning jag har henne som vän på min Fb sida.


Ni ska ha det så himmla bra allihopa för nu har jag gått på min 3 dagars ledighet/ Kakan med flock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards