Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Elisabet - 30 april 2013 16:34

Har varit ut och lagt ett öppenklass spår till Lilly med svårigheter som hon ska få gå i morgon ( onsdag) eftermiddagen/kvällen vi får se villken tid som passar mig och uffe när vi ska ut med henne i stor skogen men himmla skoj kommer det att bli.


Nu kommer jag att jobba i ett par timmar i morgonbitti så jag har värdens bästa gubbe han ska lägga ut ett akl till Rataxen i morgonbitti och detta spår kommer Rataxen få gå i morgon under dagen / eftermiddagen det beror på när sonen Jonny kommer med den fläckige saken till oss här hemma i byn. Kommer att bli kanonkul detta!


Jobbar sedan på torsdag och fredag men jag är ledig tack och lov i helgen och även då med har vi fullt upp här hemma i stugan men kul kommer det att bli. Jag hoppas bara på att det blir fint väder ute på lördag när vi ska ha eftersöksdagen här hemma i byn det kommer att bli så trevligt att få träffa hundfolket som ska komma och även dom med tycker att det ska bli en spännande och händelserik eftersöksdag med föreläsning.

Vi kommer att bjuda våra kursdeltagare på kaffe, grillning av korv och go fika har nu räknat att vi har 6 olika sorters fika att bjuda hundfolket på och det kommer nog uppskattas man blir bara så hungrig och sugen på fika när man är ute i friska luften och är nyttig.


Gammel Zacke kommer då att få gå ett spår på lördag det blir det spåret som Lilly ska gå i morgon eftermiddag / kväll vi brukar göra så med rutenerade eftersökshundar. Då har detta spår legat ute i totalt 4 dagar så detta blir så bra så (detta är ej något visningsspår, det är en hundförare som kommer att gå med Zacke för att lära sig hur man gör när hunden ska spåra).


Nu skulle en god vän till oss som heter Carola Wallstål ta med sin kamera på lördag så jag hoppas att det kommer att komma mycket bra kort ut på min Fb sida från Carola, W. Sedan ska jag be om hjälp med att sätta in bilder på min bloggsida från lördagens eftersöksdag.


Kommer även att skriva in hur eftersöksdagen har varit med alla gulliga hundfolk som ska komma på detta.

Ni ska ha det så mycket bra / kramisar från kakan med flock.

Skapa flashcards