Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Elisabet - 4 maj 2013 09:06

Har funderat på att ha en träff med hundfolket som har kommit längre i sin spårträning (hunden/hundarna ska ha kommit upp i öppenklassen i viltspåret). Detta kommer bara att bli ett begränsat antal hundar. Datum vet jag ej när det kommer att bli men ni kan kontakta mig via Fb eller så meijlar ni till mig om intresseanmälan just på detta.


Vi kommer då att lägga ut spåren till varanndra med olika svårigheter, nu beror det på hur mycket hunden / hundarna har kommit i sin träning i öppenklassen.

Hade tänkt att ta ideer från dagens föreläsning som vi kommer att ha med Lasse Lundman och hur man ska träna sin hund mm.

Nu spelar det ingen roll villken hundras man har, bara dom vet vad dom ska göra uppe i spårskogen. Detta är då närmast tänkt till hundfolket som har eftersökshundar.

Jag tycker att det är mycket viktigt att hålla igång sin hund i spåreriet för även hundarna måste uppdateras inför kommande praktiska eftersök som kan komma att bli. För oftast är det så att det är hundföraren som brukar strula till det när hunden ska ut och göra ett eftersök, därför hade jag tänkt mig en träff för uppdaterning med hundfolket / Kramisar kakan med flock

Skapa flashcards