Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Elisabet - 11 maj 2013 20:03

Här hemma har jag fullt upp det gäller bara att försöka att klämma in lite ledig tid som man ganske får över då är det lite vila för mig som gäller ( he he he) men kul är det.


Jag var ut på ett träningsspår med Lilly i torsdags när jag var ledig och jag tyckte att hon gick bra och framför allt så tycker även hon att det är mycket kul när hon får jobba.

Lilly tog an spårstarten direkt sedan var det ua igenom det mycket långa spåret fram till vinkel 4 där gjorde hon en ringning men hon fick jobba upp sig tillbaka till spåret och det gjorde hon mycket bra för senan en bit framför oss så såg jag färska älgspår och färskt älgskit så hon var ute och spårade älg en bit. Sedan var det ua fram till spårslutet och det var en mycket nöjd Lilly men trött som hittade klöven.

Även igår ( fredag) fick hon gå ett spår och även där gick det mycket bra det var ungefär samma resultat ( se ovan) även denna gång kom hon på färskt älgspår.
Innan Lilly skulle ut på detta spår så passade jag på att lägga ut ett spår med lite olika svårigheter till henne igår eftermiddag ( fredag) detta spår kommer hon att få gå i morgon ( söndag) eftermiddag / kväll vi får se när det passar för mig.


Jag var ju även ut med Rataxen ( Rebeckas hund) på ett träningsspår i torsdags och Jonny ( sonen) han följde med oss för att spana in läget hur Rataxen spårade denna gång och även Jonny var mycket nöjd över det han såg uppe i spårskogen. Jonny passade på att ta ett gäng kort på Rataxen men här kommer det 2 bilder på honom från torsdagens träning.

   

Vi har även haft spårmöte här hemma hos mig och uffe idag på eftermiddagen vi skulle gå igenom viltspårsprovet vi kommer att ha slutet av denna månad. Det var himmla kul att få träffa det glada hundgänget.
Och tänk innan dom kom så hann jag faktiskt baka en långpannekaka och det vart mycket godkänt av hundfolket.
Även denna kaka som jag bakade idag satte jag i en skvätt vispgrädde här kör vi bara på med nyttiga saker ( he he he).

Jag jobbar ju i helgen så man vågar inte stanna upp förrän ikväll annars är det ganske risken att man sommnar där man sitter ( nejd ganske inte riktigt men nästan).

Ni ska ha det så gott / kakan med flock

Skapa flashcards