Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Elisabet - 14 juni 2013 15:56

 
Castor apporterar  (foto: Emma N)
           

                                                             Qvinny apporterar (Foto: Emma N)

Svärdotten Emma N ringde mig på jobbet början av veckan och sa att jag hade vunnit en mycket bra bok.
Norrlabben har ju haft fototävling och tänk att just jag vann denna bok som då heter: Apporterning till vardag och fest kommer att bli mycket spännande att läsa denna bok!

Sedan var det en mycket go bekant som kom förbi oss här hemma i början av veckan och lämmnade till mig ett mycket vackert smycke som tack för att jag hade gjort ett träningsspår i öppenklassen till henne och hennes hund. För detta hundekepage skulle då gå för det SEVCH och dom fixade detta! Grattis igen till detta hundekepage ni gjorde det mycket bra uppe i storskogen.


Igår ( torsdag) var jag ledig passade då på att hjälpa en mycket rolig och sprallig tjej som heter Vivi G och bor här hemma i byn för att lägga ut ett träningsspår i akl till hennes 10 månaders gammla Vorsteh kille Bruno och detta spår fick då ligga ute ca nästan 6 timmar och detta hundekepage var jag mycket nöjd över att se på när dom jobbade ihop uppe i spårskogen.

Bruno tog an spårstarten på en gång sedan var det ua igenom hela spåret ( det är ett mycket långt spår) och bloduppehållet vart ua på med så jag var mycket nöjd och även Brunos matte Vivi var det med och en mycket lycklig Bruno fann viltdel direkt.

                                                    Castor har hittat klöven (Foto: Emma N)                                                         Castor med klöven (Foto: Emma N)


Svärdotten Emma N hade ochså kommit upp i skogen jag hade även lagt ut ett valpspår till lilla Castor.

Det var en raksträcka på ca 65-70 meter långt sedan vart det en vinkel och ca 20 meter efter vinkeln hade jag satt fast älgklöven och även här var det en överlycklig hund som hade hittat sin klöv.
Det är ju så himmla kul att se valpar och unghundar som spårar efter sin belöning och det är klöven som dom hittar i spårslutet.


                                                                   Qvinny (Foto: Emma N)  

Nu är det ju min jobbarhelg i helgen så direkt efter jobbet i morgon förmiddag ( lördag) ska jag upp i spårskogen och lägga ut 2 st valpspår till 2 valpar som jag kommer att hjälpa i spåreriet med deras ägare detta kommer att bli super kul. Kommer även att lägga ut ett träningsspår till goa Carola W vi kommer att ha en genom körare på hennes Vorsteh kille Sigge i morgoneftermiddag ( lördag) efter valparna har gått sina spår. För både Bruno och Sigge kommer att starta på viltspårsprov nu på söndag som Uffe och en domare till kommer att döma.
Kommer att åka dit ut till provet på söndag direkt efter jobbet men måste bara hem och byta om först och rasta av gammlingarna här hemma innan jag kan åka ut till yttersta.

Ni ska ha en bra helg på er allihopa/ kakan med flock

Ovido - Quiz & Flashcards