Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Elisabet - 24 juni 2013 11:31

Villken underbar och rolig söndagseftermiddag vi hade igår när vi hittade på att göra roliga saker med hundarna uppe i skogen så här efter midsommar. Nu hade vi inte några krav på hundarna alls för vi tyckte att nu ska dom få hitta på roliga saker med sina ägare och det gjorde dom ochså.


Vi hade vattenapporterning på alla hundarna med lite olika resultat men himmla vad kul vi hade. Gubben (Uffe) vågade nog inte sätta mig ut i båten för att ro och slänga truten, det kunde nog vara risken att jag inte skulle kunna ro tillbaka till land (he he he).

Alla hundarna som var med igår fick apportera fågel det var lite olika raser men det är himmla kul att se dom när det var dax att apportera truten som slängdes ut i vattnet från båten.
Det var dessa raser som var med, se nedan:

Labradorer - Frida, Lilly, gammla Zacke, Qvinny och lilla Castor
Golden - Meja
Vorsteh - Sigge
Aussie - Emil och Quiros


Nu är våran Lilly mycket het när hon ska jobba men man får nog se om det går att få ner farten på denna dam.


Vi gjorde även land apporterning på en del av dessa hundar det gick väl lite si så där.

Vi passade även på att fika och käka och dricka kaffe och pratade hundträning i vanlig ordning så vi hade det så mysigt så igår uppe i skogen bland alla mygg.

                                                                                                     Foto: Emma Karlsson och Kotten


Nu till lite annat; tänk idag är det min första semesterdag och nu är jag ledig i hela 3 veckor och det kommer att bli så himmla skönt att bara koppla av och träna hundar!

Nu på lördag kommer det ner 2 st tjejer från Luleå ska då kolla igenom deras hundar så mina förhoppningar är ju det att dom ska starta sina hundar på ett rörligt viltspårsprov. Jag och uffe hade dom nu i våras när vi hade våran egna viltspårshelg och detta är mycket duktiga hundar som älskar att jobba på uppe i spårskogen. Kommer även ha en som vi känner som jag måste kolla igenom hennes hund i spåreriet och det kommer då att bli på söndag hon ska få gå med sin hund i spåret.


Vi är ett par stycken på lördag som kommer att träffas på eftermiddagen för att lägga ut träningsspår till varanndra i öppenklassen som hundarna ska få då gå på söndagen och detta kommer att bli mycket kul.


Jippi jag har blivit erbjuden av min systerdotter Emma K att köpa en mycket bra och lätt kamera av henne för när jag har lärt mig denna kamera som vi kommer att köpa av henne då blir det att ta en massa kort.


Nu är det bestämmt vi kommer att göra fönsterbyte av hela vårat hus nu i sommar det har vi tänkt på i flera år men nu blir det dax för detta.

Har ej tid att skriva mera har lite annat att göra/ Kakan med flock

Ovido - Quiz & Flashcards