Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Elisabet - 30 juni 2013 10:07

Villken rolig och underbar dag vi hade igår uppe i spårskogen det är jämt himmla kul att få träffa roligt och spralligt hundfolk som är mycket posetiva och även när man tränar hundar.

Jag hade lagt ut 2 st akl- spår till 2 st hundar från Luleå i går som skulle komma ner för jag skulle göra en utvärderning på dessa hundekepage. Bägge hundarna med sina hundförare gick kalas bra igenom sina träningsspår så dom är redo för att starta upp på rörligt viltspårsprov.
Hade skrivit ett papper som hundförana fick av mig efter dom hade gått sina träningsspår med sina hundar hur dom hade gått i sina spår och detta var mycket uppskattat. Så det var mycket nöjda hundar med sina ägare som åkte hem till Luleå i går eftermiddag och även jag var super nöjd över deras jobb uppe i spårskogen ( jag kan vara lite krävande ibland he he he). Tack för en mycket trevligt stund med er Susanne R och Maria L från Luleå och än en gång ett super tack för den mycket fina blomman jag fick av er igår när ni kom.

Lite senare så kom Carola. W och hämtade upp mig för då vart det skogen igen vi åkte ut och la 2 st öppenklass-spår som hundar ska få gå idag ( söndag) nu använde vi Hjortklövar denna gång så detta kommer att bli kul att se hur hundarna kommer att jobba på idag.

Emma K och syrran hade ochså varit ut och lagt 2 st träningsspår i öppenklassen för dagens träning dom fick ochså ha Hjortklövar till sina spår. Vi har gjort lite lurigheter till hundarna men det är ju det dom lär sig på varför träna ett och samma som dom kan då är det bättre att göra lite nytt uppe i spårskogen. För det är ju det om man har en bra spårhund så blir dom bara mycket bättre om man gör olika svårigheter åt dom på träningarna det ska man tänka på när man tränar hund.


Hade även en hundförare i gårkväll som ville att jag skulle kolla även hennes hund och även denna hund är startredo för att startas upp på ett rörligt viltspårsprov så man kan ju inte bli mer än super nöjd efter gårdagens spårträff med hundfolket och deras hundar. Mycket bra jobbat på er alla som kom till mig så jag fick kolla igenom era hundar!

Kramisar till er alla från kakan med flock

Ovido - Quiz & Flashcards