Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Elisabet - 12 juli 2013 17:57

Foto: Jonny Viklund. Denna mycket fina t- shirten fick jag av Jonny och Rebecka som tack för att jag hjälper dom med Rataxen i viltspåret.

Snart är min semester slut det känns inte kul men tyvärr måste man börja om att jobba igen. Jag har haft 3 veckors semester och det har varit helt underbart och roligt. Har varit med om så mycket roliga saker mellan himmel och jord. Det har varit både rörliga viltspårsprov som gubben uffe har dömt men ochså träning i viltspåret med egna hundar och andras hundar så jag känner att jag har ju faktiskt inte tid att börja om att jobba på måndag men man har ju inget annat val.


Fixa ( Karelan) hon vart opererad igår på Djurkliniken och det gick bra med denna op på henne nu inväntar vi bara provsvaren på henne men det får vi veta nog i slutet av nästa vecka.

När vi skulle betala för Fixas op i går eftermiddag ( torsdag) så köpte vi hem en uppblåstbar halskrage till henne och det är nog det bästa köpet man har gjort då slipper hon att ha den hemska plastkragen av hårtplast som är så himmla obekväm. Men hon ser ju faktiskt himmla rolig ut när hon har på sig detta gammla Fixa.


Nu till lite annat i morgon ( lördag) kommer det att komma 3 st finska hundar som uffe kommer att döma i på rörligt viltspårsprov kommer att bli himmla kul att få träffa både hundägarna och deras hundar i morgon förmiddag.

Sedan efter vi har haft prisutdelning på dessa finska hundar och dom är klara för dagen kommer jag att gå med Rataxen på ett träningsspår. Det är bara att passa på medans man är uppe i dom stora skogarna och gå träningsspår i öppenklassen.


Sedan på lördagseftermiddagen ska vi fira våran gammla labrador kille Zacke (nu fyller han inte år förrän på onsdag till veckan men vi tar det tidigare) kommer att göra klart jordgubbstårtan i morgonbitti (lördag) har bjudit ett gäng glada hundar på Zackes kalas och på deras tårtbitar som dom kommer att få av oss i morgon ska jag sätta på lite Frolick högst upp. Kommer att testa våran nya kamera i morgon blir mycket passande när vi ska fira gammla Zacke.


Jag och uffe hade ju en privat helgkurs i viltspåret tidigare i våras och 2 st av våra kursare kommer att starta upp på ett rörligt viltspårsprov inom kort och det blir i akl så detta kommer att bli mycket kul och spännande.


På söndag kommer jag, syrran, emma vara borta hela dagen om det inte dyker upp något annat här hemma för min del. Vi ska ner till kotten stuga och bara koppla av och äta en massa gott och ha trevligt. Det kommer nog att bli lite kort från denna utflykt som vi ska på nu på söndag men det är bara att hålla tummar och tassar på att det inte börjar att rengna.


  Kom på en sak i morse jag kommer att boka in en tid till gammla Zacke på Piteå hundsim ( Bergsviken). Det är ju faktiskt mycket viktigt för hundarna som är gammla att få friskvård ( jag brukar kalla detta för det) dom behöver lika mycket som oss mäniskor att få röra på sig och simmning är ochså ett mycket bra altenativ så att dom blir mjuka i kroppen. Om man inte håller på att aktivera dom ( det gäller faktiskt oss 2 benta med) då blir man ju stel som en pinne.

Ni ska ha en bra helg på er allihopa/ Kramisar kakan med flock

Ovido - Quiz & Flashcards