Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Elisabet - 22 september 2013 20:44

Villken rolig dag vi hade i lördags uppe i den stora skogen det vart mycket hundprat om träningar, utställningar mm och givetvis mycket skratt med ett gäng brudar med sina labradorer. Vi hjälptes åt att lägga ut spåren sedan grillade vi korv och fikade och hade det super trevligt i vanlig ordning som vi jämt då har på våra träffar. Det kom en liten rengnskur lite då och då men när vi var helt klara för dagen då kom den stora rengn skuren så nog hade vi tur alltid.


Vi passade även på att försöka att ha lite utställningsträning med labbarna ( nu är jag så himmla dålig på att ställa upp en hund fint) men det gäller att komma på dom rätta knepen.

Alla hundarna var super duktiga i sina spår 2 st av dessa labradorer är redo för att starta upp i viltspårsprov i akl och det kommer att bli super spännande när denna dag kommer när dom ska ut på sina prov. Jag brukar vara lite mammig ( hi hi hi) när jag typ har följt med ett eller flera hundekepage redan från första början med att träna upp dom så brukar jag vara som sugen på att följa med dom på prov och även hundägarna brukar tycka att det är som lite lungnare om jag följer med dom ut på sina provspår.


Kort kommer att komma ut på min bloggsida från spårträningen / hundträffen vi hade i lördags men måste be min bästa webba att hjälpa mig att sätta in kortern jag tog från min kamera men det är bara att hålla utkik/ Kramisar till er alla kakan med spårnäsorna.

Ovido - Quiz & Flashcards