Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Elisabet - 30 september 2013 17:09

Jag är dunderförskyld fortfarande man hostar och snörvlar på men man hoppas att detta ska gå över snappt för jag har förbaske mig inte tid att vara sjuk, just för tillfället har jag som ingen ork man känner att man inte är som man ska så min förskylning måste försvinna fort som bara den.

   Nog om mig nu till mycket roligare saker som har hänt nu under denna helg som har varit. I lördags den 28 /9 åkte våran svärdotter Emma och Jonas upp till Kalix på en inoff- utställning med gammel Qvinny och lilla Castor och det gick ju super bra för dom med mycket fina resultat ( nu är ju detta en mycket bra hundträning inför kommande utställningar) dom fick kanon kritik bägge hundarna och det var visst massor med hundar anmälda till denna inoffutställning så dom var tvungen att ta in en extra domare. Så det var mycket nöjda ungdomar ( emma och jonas) som kom hem till norrfjärden på lördagskvällen.
Qvinny blev BIR Veteran med HP och BIS 1:a i finalen! Castor blev BIR med HP! 


Söndagen den 29 /9 följde jag med 2 st hundförare från Luleå när dom skulle gå på ett rörligt viltspårsprov här i piteå det var viltspårsdomare Hans. Lindberg, Sikfors ( övre norrlands taxklubb) som dömde dessa 2 hundekepage.

Hund nr 1 som startade var labrador killen Rambo med ägare Susanne. Renberg. Rambo tog an spårstarten på en gång han gjorde en liten ringning men kom tillbaka på spåret sedan var det ua igenom hela spåret fram till spårslutet där viltdelen ( älgklöven ) låg, det var en överlycklig hund med matte och Rambo fick gotta av mig och denna gång var det korv ej köttbullar ( he he he).   Susanne Renberg med labrador killen Rambo. Godkänd på rörligt viltspårsprov söndagen den 29 /9. Domare Hans Lindberg. Sikfors.


Hund nr 2 var tollaren Sally med matte Maria Lindfors. Sally tog spårstarten på en gång gick ua igenom hela sitt spår och fann viltdel ( älgklöven) direkt även här var det en mycket glad hund med matte som kom till spårslutet och bägge hundekepagen vart då godkända. Ett super grattis till er igen brudar bra jobbat på er för nu blir det spännande den dagen ni kommer att starta upp i öppenklassen.   Maria Lindfors med tollaren Sally vart ochså Godkänd på rörligt viltspårsprov söndagen den 29 /9. Domare Hans Lindberg. Sikfors ( här fotomodellar Hans med Sally).


Man känner sig så himmla extra glad över hundekepagen man har hjälpt till redan från första börjat tills dom ska gå på sina prov och det blir bra resultat, men något som är ochså super viktigt att tänka på att även hundarna kan faktiskt ha en dålig dag. När jag kom hem igårkväll från detta viltspårsprov så kände jag hur slut jag var i min kropp och som jag fick mina hostanfall och snöt mig uppe i spårskogen det var då himmla tur att inte hundarna vart störda av mig och mina läten igår uppe i den stora skogen ( he he he).


Jag kommer att ha spårdag här framöver någon helg både i akl- öppen och kanske elitklass men jag vet ej än villken helg det kommer att bli än men det är bara att hålla koll på min Fb sida för där uppdaterar jag dagligen.


OBS!
 Jag kollar ochså igenom hundekepage som ska ut på viltspårsprov ( då gör jag klart spåren för hundföraren får ej veta hur spåret går). Detta har jag fått mycket uppskattning av många hundägare och det är himmla kul. För mera info så kontakta mig bara om kostnad. plats mm / Kramisar kakan med spårnäsorna

Skapa flashcards