Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Elisabet - 2 oktober 2013 18:06

Hösten är på intågande men man är faktiskt himmla glad över att det inte är så kallt ute än under nätterna och dagarna.
Har anmält våran Lilly ( labradoren) till utställningen uppe i Boden som är slutet av denna månad. Då ska gubben ( uffe) få ställa ut henne för han är mera duktig på detta än mig tycker jag. Svärdotten Emma. N kommer ochså att åka dit upp och ställa ut hundar det är då gammla Qvinny ( nu är det så många som tror att hon är en unghund för hon är i så god kondis och även mycket pigg gammal dam) hon ställs då ut i veteranklassen. Lilla Castor kommer ochså att ställas ut på denna utställning och han går då i valpklass 2.
Syrran ( sussi) hade tänkt att ställa ut lilla Django på denna utställning ochså men kom på att han var några dagar för ung för att ställas ut i valpklass 1 han har tyvärr ej då hunnit fylla 4 månader men det är bara att ta nya tag för nog hinner man ställa ut hund / hundar. Det är ssrk som har denna utställning uppe i Boden slutet av månaden, kommer att nog träffa mycket goa hundfolk där uppe som har varit ner på träningar med sina hundar hit till piteå.


Igår var ju syrran och min systerdotter Emma. K förbi mig för dom var sugen på lite kaffe och fika dom lämmnade även av hundtäcken rengn / vindtäcken som jag hade beställt ihop med dom till våra hundar så detta fick jag hemlevererat igår tusen tack ska ni ha.

Emma. K var så himmla bussig att hon ställde upp som spårläggare till ett träningsspår i öppenklassen, detta spår gicks då idag av en hundförare med sin hund. Denna hund har ej hunnit att gå på ett rörligt viltspårsprov än och det är då i akl detta hundekepage kommer att startas upp i. Men jag tycker att denna hund är så duktig i att spåra så varför traggla på och nöta på ett och samma som den redan då kan då kan man ta ett steg längre det är att göra det lite svårare i träningen så alldså fick denna hund testa ett öppenklass-spår nu i förmiddags med rutan och återgång.


Det gick mycket bra hunden tog an spåret direkt klarade återgången och kom till spårslutet där viltdelen (älgklöven) låg. Det var en mycket glad och nöjd matte som ringde mig i förmiddags och berättade hur denna debut träningsspåret i öppenklassen gick för hennes hund och även hunden var super överlycklig över att ha hittat sin belöning och det var klöven det. Mycket bra jobbat på er.


Nu ska jag avslöja villket hundekepage det var som hade gått detta träningsspår i förmiddags i öppenklassen ( detta är ok från hundföraren) det var då svärdotten Emma. N med lilla Castor på 8 månader så ni ser där med träning så fixar det sig med allt.

  Även Castor kommer nog att bli den blivande spårstjärnan här i piteå så smånigom för utbildade eftersökshundar behöver man alltid till hands.


Min mycket goa vän Linda. J hon gör hundflätor på beställning så gå bara in på hennes bloggsida för beställning av dessa mycket fina flätor och då får ni även veta hur mycket dom kostar. Dessa hundflätor kan man ha som belöning till hunden / hundarna och till mycket annat om man vill.

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med spårnäsorna

Skapa flashcards