Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Spåravslutning

Av Elisabet - 10 oktober 2013 17:57

  Jag har kommit på en rolig sak som jag hade tänkt att ha någongång under november månad innan det kommer för mycket snö ute. Då hade jag tänkt mig att alla ni som har tränat i spåreriet för mig och Kotten under detta år från våren till sena hösten att vi kommer då att träffas och gå igenom hur ni tycker det har gått dels på våra träningar och även era egna träningar i viltspåret med era hundar. Och även hur ni har tyckt att starta på rörliga viltspårsprov med era hundar nu är det inte alla som hinner gå akl i viltspåret med sin hund detta år och även i öppenklassen.


Då tänkte jag att vi skulle hålla till uppe i storskogen/storskogarna och grilla korv, dricka varm glögg (obs alkoholfri glögg är det då), kommer även göra en liten tipsrunda som ni ska få gå. Då kommer det bli frågor som rör just viltspåret (eftersök) och vad man ska tänka på om man blir utringd på just eftersök. Hundarna får gärna följa med och ha skoj denna dag uppe i skogen.


Jag tänkte ochså att var och en tar med sig en liten hundjulklapp för ca 50 kr så byter vi lite paket med varandra uppe i skogen. Skulle detta vara något just för dig/er så kontakta mig bara, ni kan även hålla koll på min Fb sida för där uppdaterar jag jämt.


NU VET JAG EJ ÄN VILLKET DATUM DETTA KOMMER ATT BLI MEN DET KOMMER ATT BLI UNDER NOVEMBER MÅNAD ( EN LÖRDAG ELLER SÖNDAG). KOSTNAD FÖR DETTA ÄR DÅ 70 KR/PERSON. DET ÄR BARA FÖR ATT JAG SKA HANDLA IN LITE SAKER TILL JUST DENNA ROLIGA DAG.


Bättre avslut för säsongens spårträningar kan det nog inte bli. Ni är varmt välkommna med eran anmälan till denna dag / Kramisar till er alla från kakan med spårnäsorna.

 
 
Linda och Viska

Linda och Viska

10 oktober 2013 20:32

Låter urkul, jag kommer givetvis!! Kram kram!

http://viskababblar.blogspot.se

 
Ingen bild

monica

16 oktober 2013 22:08

Jag kommer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards