Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Elisabet - 31 oktober 2013 15:19

Silverstjärnans Zsa- Zsa kallas för Qvinny till vardags. Hennes utställnings resultat vart så här från Boden utställningen som ssrk hade lördagen den 26 /10. 2013. Bir Veteran med reserv cert. Ägare, Emma Norström från Norrfjärden.


Och det vart även en mycket lyckad söndag datum 27 /10. 2013. Emma Ns mycket duktiga labbekille gick ett rörligt viltspårsprov och på samma dag vart Castor 9 månader gammal. Detta hundekepage vart då godkänd. Bra jobbat på er uppe i spårskogen. Castors stamtavlenamn är då Windleaf Flixter Ägare . Emma Norström. Uppfödare. Emma Brantsjö. Vallentuna.


Nu till lite annat, kommer att ha avslutning med ett glatt gäng hundförare med sina hundar nu på lördag så jag hoppas att det inte rengnar då. Kommer att bli himmla kul att få träffa brudarna och deras hundar igen ( men nu har vi ej träning i spåreriet). Nu ska vi bara sitta och surra och prata om hur deras träningar har gått och även för en del hundekepage som har hunnit att starta på rörliga viltspårsprov med sina hundar. Kommer ochså att knåpa ihop lite blandade frågor i just eftersök, träning av eftersökshund ska även försöka att hitta på lite frågor om mig och gubben för att se hur mycket dom vet om oss (he he he). Vi kommer även att grilla korv ute och ha mys pys, kommer giivetvis ha med mig varm glögg mm och även fika så med andra ord kommer vi att ha roligt och må väl uppe i storskogen nu på lördag. Dom som då vill har fått köpa en liten hundjulklapp för max 50 kr, då kommer vi att byta hundjulklappar med varanndra uppe i skogen och jag tror att hundarna kommer bara att älska att få öppna varsitt paket ( hi hih hi).


Jag kommer att ta med mig kameran på lördag för att ta ett gång kort och dessa kort kommer att komma ut på mina sidor så det är bara att hålla utkik.

Har ej tid att skriva mera men ni ska ha det så gott på er allihopa / Kakan med spårnäsorna.

Ovido - Quiz & Flashcards