Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

En riktigt trevlig spåravslutning!

Av Elisabet - 3 november 2013 10:13

  Ett super tack brudar för en mycket trevlig spåravslutning som vi hade lördagen den 2 november. Vi träffades här hemma hos mig och uffe först och intog lite kaffe sedan bar det av upp till skogen för här skulle hundarna få ha riktigt kul med bus uppe i skogen och sedan apporterning. Oj vad hundarna busade uppe i skogen man såg på dom att det var himmla kul att få busa och inte bara träna, så vi gick på en liten runda uppe i skgen så att dom skulle få göra av sig med lite energi ( he he he) och det gjorde susen faktiskt innan vi satte igång med apporterningsträningen med dom.
     
Alla hundarna fick apportera vilt det var då fågel och jag hade även en kanin med mig upp men den fick bara Linda, J hund Viska apportera och det gick super bra för henne med detta moment med kaninen ( jag hade då gjort ett slätspår eller vad det heter till henne) och det var en stolt och mallig Viska som kom med kaninen till matte Linda.

   
Jag var även mycket nöjd med Lilly när hon apporterade fåglarna ( nu håller jag faktiskt inte på med den träningsbiten i vanligt fall) men det är som kul att få göra lite annat ochså än att bara hålla på med eftersöksbiten med hundarna.

     
Jag lånade även Irene, J labbekille Argo för även han skulle få apportera hade vi tänkt oss men denna gång var han himmla mattesjuk han ville bara till Irene så då gäller det att spela lite apa uppe i skogen så att hunden / hundarna ska komma med viltet så jag började låta som en fågel och kvacka herrejösses vad brudarna skrattade åt mig och jag sa till dom att just nu är det en mycket hes och konstig fågel som låter uppe i skogen ( hi hi hi) men sablar vad vi hade kul över det igår men Argo kom tillslut med fågeln i munnen men då fick matte gå brevid honom.


Även gamla Emil på 11 år fick apportera dummysar oj vad han tyckte det var himmla kul att göra detta.


   
Susann. R hund Rambo tyckte att fåglarna var bara så super äckliga så dom ville han då inte ta men med mera träning på vilt ( fågel) så kommer då även Rambo nog tycka att detta är himmla kul att få göra.

   
Syrrans lilla labbevalp även han fick testa lite apporterning med fågel, han snusade först men sedan så tog han fågeln runt huvudet och bar den duktiga lilla gubben.


Vill även tacka super duktiga Irene Johansson för träningshjälpen med apporterningen på hundarna du är en klippa uti fingerspetsarna men det vet du ju om redan.


Sedan när vi hade apporterat klart med hundarna uppe i skogen bar det hem till oss för nu var vi super sugna på kaffe och varm glögg med tillbehör, tänk så himmla gott det kan vara när man då har varit ute i ett par timmar och tränat hundar och sedan komma in i stugvärmen och dricka varm glögg, kaffe, fika, käka godis och natulitvis åt vi grillad korv med. På våra träffar så gäller det ej bantning snarare tvärtom vi käkar och ha det mysigt och trevligt och så ska det faktiskt vara när man träffas för att träna hund / hundar.


Det vart även byta hundjulklappar med varanndra oj villka fina nya leksaker alla hundarna då fick. Tänk även lilla jag fick presenter av brudarna som tack för denna säsong, ett super tack än en gång för paketen som jag fick.


Jag och uffe passade ochså att gratta Irene Johansson för hon hade fyllt år för ett tag sedan, och hon hade då fått ett par hemstickade super fina racksockar av oss i present. Tack snälla Ulla, N för du ställde upp med kort varsel och stickade dessa raggsockar till Irene som hon då skulle få av mig och gubben när vi skulle då träffas.


Ni ska ha det så mycket bra alla mina / våra hundvänner/ Kakan med spårnäsorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards