Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Ledig dag!

Av Elisabet - 14 november 2013 09:53

  Oj vad himmla skönt med en ledig dag idag (torsdag) sedan jobbar jag fram tills torsdag nästa vecka och då känner man sig helt slut men man får ta igen sig och vila upp sig sen nästa helg för då går jag på 3 dagars ledighet och det är värt himmla mycket.

Jag vart så himmla glad för jag hittade på en fb sida i morse en tjej som gör dummysar som man kan beställa av och det bästa av allt så är det rätt pris på dom. 

Det kommer nog att bli beställning på detta här framöver ska bara kolla upp med brudarna här hemma i piteå om dom ska beställa ihop med mig dummysar så att man då har ett gäng hemma och på jaktträningarna som vi brukar då att ha.
Nu är det så att just jaktbiten är jag nybörjare på ( men det ska vara första gången någon gång). Nu har ju Uffe tränat jakt mycket för flera år sedan och han gick då även på jaktprov med våran underbara Fanny som ej finns i livet längre, det är många år sedan hon kom upp till hundhimmlen men jag vet då lite i allafall hur man ska jaktträna hund / hundar. Nu har jag och brudarna fått mycket bra hjälp av Irene Johannson som har labbekillen Argo och hon är skitduktig på jaktsidan och den biten så hon är våran mentor på detta.

Jag och syrran kommer att åka iväg på måndagsträningen ( det är då egen träning med hund) nu på måndagskvällen till öjebyn då tar vi med oss lilla Django och glada Lilly ska bli kul att få träffa lite nytt hundfolk där. Det är då ssrk / piteå som har bokat in ridhuset för medlemmarna och det är ju faktiskt himmla bra. Hadde tänkt att även testa lite rallylydnad på Lilly ( nybörjare) har hört av så mycket hundfolk att detta är en himmla kul aktivitet med hunden det också.

Nu slutet av denna månad så kommer vi vara ett gäng glada brudar från piteå som kommer att ha tjejdag med våra hundar uppe i Boden och det kommer att bli super kul detta. Det kommer att surras på mycket, skratta mycket, och fika gott som vi jämt gör och framför allt ska man ha trevligt. Vi som kommer då att åka i väg över dagen är då. Syrran ( Susanne ) + Django
Jag + Lilly
Linda, J + Viska
Emma, K ( min systerdotter)

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med spårnäsorna

 
 
Linda och Viska

Linda och Viska

14 november 2013 10:32

Jag längtar massor till Bodensvängen om än jag har lite fjärilsmage oxå hihi. Nåja nu är lillan tillbaka till sitt "vanliga jag" efter den struliga löpperioden då hon var väldans knepig hehe... Blir roligt detta, och så mysigt vi ska!! Kram på dig vännen!

http://viskababblar.blogspot.se

 
Ingen bild

Bölegårdens

14 november 2013 10:52

Du behöver inte ha magpirr det är lungt.Dom som kommer att vara domare på denna inoffutställning är bra domare.
Jo det kommer att bli mycket roligt och trevligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards