Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 29 december 2013

Av Elisabet - 29 december 2013 09:05

Vi åkte ut till min systerdotter Johanna och hennes sambo Robert för att fira julafton där och äta god mat och fika till efterätt vart det ochså oj så himmla mätt man vart på all julmat mm som man åt och kalas trevligt hade vi.

Sedan på eftermiddagen åkte vi hem för hundarna här hemma skulle ut och även få sin mat. Sedan på julaftons kvällen så skulle jag och gammla Zacke upp till min goa jobbarkompis Carina för att tomta uppe hos dom. Under förmiddagen ( julafton) så hade jag pyntat hundpulkan som Zacke då skulle dra med julklapparna i upp till Carina.

När det då var dax för att sela på Zacke med hundpulkan så snöade det för fulla muggar ute, oj så mysigt det var när vi gick i väg jag och gammel Zacke hade även tagit med mig en lykta med ett ljus i så nog syntes det alltid när vi gick efter vägen upp till Carina. Det var bilar som stannade upp och kollade där vi gick och en av bilisterna stannnade då och snabb pratade med mig och dom sa till mig att det såg så himmla mysigt ut där vi gick efter vägen med hundpulkan som då Zacke fick dra.

Upp till Carina kom vi till slut, delade ut julklapparna klart till Carinas barnbarn Luckas. Passade även på att dricka en kaffekopp innan färden gick av hemmot för mig och Zacke. Vi var så nöjda så över att vi fick tomta uppe hos dom, man var helt slut sedan när man kom hem.

Nu har Carinas döttrar tagit kort på Zacke julaftonskvällen när vi kom upp till dom med paketen men jag vet ej hur korten vart har ej sett dom än, men det får komma ut lite senare på denna sida.


Herrejösses vad julklappar jag och uffe har fått även detta år med så vi måste nog ha varit snälla i allafall hi hi hi.


Nu har jag då min jobbarhelg jobbar fram till nyårsafton sedan är man ledig 1 dag ( nyårsdagen) sedan jobbar jag torsdag sedan går jag då på 3 dagars ledighet så nog gäller det alltid att skriva upp hur man jobbar och hur man är ledig.


Jag och syrran kommer att ställa ut både Django och Lilly på norrlabbens inoffutställning som dom kommer att ha slutet av Januari 2014 och detta kommer att bli super kul vi längtar.

Har ej tid att skriva mera men ni ska ha det så gott allihopa./ Kakan med flock.

Skapa flashcards