Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Årsresume 2013 fortsättning!

Av Elisabet - 3 januari 2014 10:11

Under hösten så har uffe varit ute på älgjakt med Gloria ( karelan) det har faktiskt gått bra för dom att jaga ute på öarna och Gloria är vi mycket nöjda över som älghund.
 
     
 
Vi har även hunnit att åka ut till en mycket go bekant till oss som heter Irene Johansson hon och hennes djur bor då lite utanför Älvsbyn i byn där dom bor heter det Boviken. Oj så vackert det är där ute så skulle man faktiskt villja bo det skulle passa mig och uffe alldeles utmärkt. När vi då var ut till Irene i sommras då fick min systerdotter Emma. K testa sin hund Quiros i fårvallning oj vad himmla kul det var att få se detta. Och i vanlig ordning så åt vi mycket gott och tränade hundarna med lite av varje det var då. Fårvallning, björnspår och vattenapporterning. Det var en toppendag som vi hade där ute tack alla inblandade!

   
Under höstens älgjakt så hade jag och min spårkollega Kotten bokat in en dag med lite hundfolk för spårträning här hemma i byn. När vi hade hjälpt åt att lägga ut spåren till varanndra så ringde det i kottens mobil det var en jägare som ville att hon skulle komma ut med sin hund Meja för praktiskteftersök sagt och gjort hon åkte i väg på detta eftersök. Sedan ringde min mobil och dom ville då ha hjälp av mig och en eftersökshund då tog jag Argo ( Irene Johannsons hund) för skytten ville då dubbelkolla så inte älgen låg och hade ont ( dom trodde i detta jaktlag att älgen var skadeskjuten). Men så var inte fallet. Jag selade på Argo och tog på spårlinan och skytten följde med oss upp i skogen men hunden markerade men vi hittade ej igen älgen så den hade då klarat sig.


Min systerdotter Emma. K och Kotten har varit super duktiga med att träna sina hundar på rallylydnad och dom har även varit i väg på rallylydnadstävlingar och det har gått super bra för brudarna och deras hundar. Bra jobbat Emma, K och Kotten.

Så nu ser man bara framimot detta år 2014 med alla roliga aktiviteter, prov+ tävlingar och givetvis dom kommande eftersöksträningarna (viltspåret) som man kommer att ha med hundarna.

Här kommer det lite mera bilder på doggsen:
                      

Nu orkar jag faktiskt inte skriva något mer för det har blivit en hel del under resumen 2013. Det kan bli hur långt som helst för vi har haft så himmla kul på våra hundträffar mm men detta får duga tycker då jag. / Kramisar till er alla från kakan med flock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards