Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Elisabet - 6 mars 2014 10:09

Lördagen den 1/3 - 2014 hade jag en labbeträff här hemma i byn! Det var superkul att få träffa brudarna och även sonen Jonas var med på en hörna.Dom som ville fick då träna apporterning med sina hundar och det gick kalas bra för dom och efter det vart det mycket hundbus. Tänk det är helt galet att se hur totalt 8 st hundar busade och hade det super kul ute på åkern där vi höll då till.

Sedan vart det att gå in i stugvärmen för här skulle det fikas, dricka kaffe+ äta godis och det vart en hel del hundsnack kan jag lova er men en super trevlig dag hade vi då i allafall.

Här kommer det då lite blandade bilder från labbeträffen:

                   
                            Sedan på söndag kom 2 st brudar till hit ut för träning av deras hundar i apporterning. Det var då kotten med Meja och Hanna Carlsson med tollaren Texas. Oj vad dom var duktiga i apporterning! Vi tränade då in både, sök linjetag och markerningar och även för dessa hundar gick det super bra så tjejerna hade även mycket trötta hundar när dom åkte hem senare på söndagseftermiddagen.

Nu längtar man bara som bara den att snön ska försvinna snart så att man kan sätta igång med träningarna på allvar med doggsen, det är så himmla kul att få hålla på med dessa träningar när dom älskar att arbeta våra 4 benta och framförallt ska man ha kul med sin hund / hundar.

Jag kommer att ha ytteligare en labbeträff till här hemma i byn slutet av denna månad hade jag tänkt mig för vi hade det så himmla kul i lördags och det vart så uppskattat av hundfolket.

Ska försöka att bättra mig när det gäller bloggandet men jag har varken haft lust eller tid men ska försöka att ändra på detta.

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med flock

Skapa flashcards