Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Elisabet - 9 mars 2014 16:59

Nu har vi varit på årets första riktiga utställning med hundarna! Lördagen den 8/3 hade SSRK utställning här i piteå och det var super trevligt där men himmla stressit i mellanåt. Jag och gubben åkte ut med våra saker; det var då stolar, hundbur mm tidigare på morgonen till utställningsplatsen, sedan åkte vi hem ett tag.
Passade på att träna Lilly i apporterning och det gick super bra över förväntningarna på henne så jag är himmla nöjd över hennes träning i apporterning! Jag tränade sök på henne och hon hittade dummysarna inne i skogsdungen som jag hade slängt in.

Sedan åkte uffe och jag ut till utställningen som då var i Öjebyn och där träffade vi himmla mycket hundfolk som vi känner, så det vart mycket hundsnack i vanlig ordning.

  Jag fick låna syrrans lilla labbevalp Django för att ställa ut, han gick då i valpklass 2 och där gick det mycket bra! Den lille busiga killen vart BIM valp i sin klass.

  Svärdotten Emma. N och Jonas kom ut med hundarna dit med även dom skulle ställas ut. Resultatet på Castor kommer att komma ut (kommer ej ihåg riktigt vad han fick i sin placcerning).
Gammla Qvinny hon gick i Veteranklassen och hon fick CK och blev 4:e bästa tik! Bägge Emmas hundar fick mycket fin kritik av domaren.

  Jag ställde då ut Lilly (hon är ju så glad i allt och allting ha ha ha) och där fick vi kanon resultat på henne så man svävar på moln fortfarande he he he.
Hennes resultat vart så här: Excellent med CK, 1 BT, Cert och BIM!


  Lilly fick också en super kritik av domaren så vi är super nöjda här hemma! Men vi får se villka utställningar vi kommer att åka på till sommaren, för spårträningen går i första hand. Om man ska ha en duktig hund då gäller det träning och åter träning hela tiden. Och det viktigaste av allt man ska ha kul med sin hund / hundar när man går på prov, utställningar mm.

Nu har jag ej tid att skriva mera men ha det så gott/ Kramisar kakan med flock.

Skapa flashcards