Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Elisabet - 29 mars 2014 12:53

Tänk vad veckorna går fort snart sätter spårsäsongen igång på allvar och det ska bli super kul vi är så taggade på att sätta igång i spåreriet. Vi har blivit inbokade på privata kurser under våren. Ska bli super kul att få träffa lite nytt hundfolk! Här hemma i stugan har det varit lång planerning inför vårens aktiviteter min allmenacka är fullspikad under maj månad och även under vissa helger i Juni månad, men kul är det!


Ssrk/Gällivare har bokat in Uffe under en helg i Juni månad då ska han döma hundar åt dom. Det blir då datum 14 och 15 Juni. Så om jag har möjlighet, då kommer jag att följa med honom upp dit under denna helg. Dom där uppe ville att jag också skulle följa, så vi får se här längre framöver hur det kommer att bli.


Det är en tjej som har bokat in mig och Uffe för en spårdag sista helgen i maj månad (dom har då en hundras av den mindre modellen). Hon skulle också höra med sina hundvänner och det såg ut som så, senast jag hörde ifrån henne, att det vart då som nästan fulltecknad denna spårdag på en gång och det är ju super kul att höra! Denna spårdag är en privat kurs för nybörjare (akl) i viltspåret.

Nu till lite annat jag har testat att baka lite nytt fika här hemma, jag har så tur att jag har fått lite nya ider av annat folk. Jag måste ha lite fika här hemma för att bjuda till hundfolket på när dom kommer till oss

.Jag måste försöka att bättra på mig när det gäller mitt bloggande det har varit lite si och så med det den senaste tiden men jag har haft så mycket annat för mig..

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med flock.

Ovido - Quiz & Flashcards