Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Elisabet - 30 mars 2014 19:36

Jippi jag och Lilly kommer att börja att gå på en kurs för nybörjare, det är då apportering. Detta kommer att bli super kul att få göra!

Jag har ej hunnit gå kurs på ett par år, så nu minsann ska jag unna mig denna apporterningskurs hade jag tänkt mig. 

Jag har tränat apporterning med Lilly här hemma men jag tänkte som så att det är som himmla bra också om man kan gå på kurs och lära sig lite nya saker med hunden. Vi kommer då ha en super duktig kursledare det är då Susanne Nilsson (StorstrandsNova's) som kommer att hålla i denna apporterningskurs för nybörjare. Har fått hem via meijl kursplanen vad vi ska träna för något under denna kurs och det är mycket bra moment som vi ska träna med hunden/hundarna på, med andra ord denna kurs kommer att bli SUUUUUPER BRA! Vi längtar! Denna kurs startas upp i slutet av Maj månad. Det blir mycket bra för då kommer jag hinna att träna in lite övningar på Lilly innan kurs starten.

Syrran, Emma och jag kommer att träna lite lydnad m.m på hundarna här hemma och även passivitet måste vi också träna på.

Nu får min systerdotter Emma haka på oss och träna sina hundar med, för det är som bra om man är några stycken som håller på med lydnad m.m

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med spårnäsorna.

Ovido - Quiz & Flashcards