Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 20 april 2014

Av Elisabet - 20 april 2014 19:34

Har varit ut idag och lägt klart träningsspåren för öppenklasshundarna som kommer att ha sin träning i morgon (måndag) uppe i skogarna. Har även lagt ut ett kortare spår i akl som en hund ska få gå i morgon hade tänkt att göra den längre men det var snö kvar på sina ställen men nu tinar det fort upp i skogarna när det är vår värme ute. Det kommer även att komma ut en liten labbevalp i morgon för att få lite skogsvana och det är ju alldrig dumt det för även valparna behöver komma upp i skogen och ha kul. Håller på att ladda upp min kamera för morgondagen för då ska det tas kort hade jag tänkt mig.

Jag kom på en rolig sak igår det är att jag kommer att ha en liten rolig tävling i viltspåret för hundar som är nybörjare (akl) det kommer då att bli lördagen den 26 / 4 ( detta är då privat) jag skrev ut anonsen igår och på 4 eller 5 timmar vart den fullsatt. Nu fick det bara bli 3 st hundekepage på detta men även min goa vän Linda J kommer att komma upp till skogen när jag kommer att ha den roliga tävlingen hon kommer då att ta med Viska för på samma gång ska även dom få gå ett träningsspår för mig spelar det ingen roll om det kom in 1 eller 2 hundar extra till denna spårdag ( tävling) man vill hjälpa till hundfolket så långt man hinner och orkar.
Jag har även bjudit ner en tjej från Råneå ( jag tror att det är där hon bor) för att visa henne hur hon då ska sätta igång sin söta labbevalp i viltspåret ( nu blir det bara valpspår för hennes hund). Det kommer att bli super kul denna lördag även deltagarna kommer att få en liten sak av mig innan dom åker hem för dagen.

Måste även passa på att baka upp här hemma i stugan nu i veckan när jag har semester för det går åt en hel del fika på våra roliga och händelserika träningsdagar uppe i spårskogarna./ Kramisar kakan med spårnäsorna.

Ovido - Quiz & Flashcards