Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Elisabet - 29 maj 2014 09:03

Den 12-13 Juli kommer NVR Norrbotten ha en eftersökhelg för älgjägare och godkända ekipage för NVR.

Kursledare: Lasse Lundman (Piteå polisen, ansvarig inom jakt och viltolyckor), Ulf Viklund, Elisabet Kakan Viklund och ev. Carola Wallstål. Så vi kommer att vara ett kanon bra team under denna eftersöksutbilning!

 

Redan nu har vi fått in många anmälningar till denna helg! Det är superkul att se hur många älgjägare som faktiskt är intresserade av att få lära sig mera, angående eftersök!

 

Välkommen med eran intresseanmälan! 

Tfn: 0911-373 04, Ulf mob: 070-34 66 577, Elisabet mob: 076-13 89 745

Av Elisabet - 29 maj 2014 08:54

Nu har vi mycket på gång här hemma i våran stuga! Men det är ju bara så himmla kul att hålla på med dom olika aktiviterna som vi har här hemma i stugan! Jag har ju som inte hunnit att uppdatera min bloggsida på länge och det har nog ni märkt hi hi hi.
  Vi har haft så mycket träningar här hemma dels av våra egna hundar och även av andras hundar. Nu har jag/vi haft - lite då och då under helgerna - privata spårdagar med hundfolket och detta är mycket uppskattat av dom. Sedan när dom har blivit klara för dagen med sin hund/hundar så har dom varit super nöjda när dom har åkt hem. Flertalet av dessa hundägare har då återkommit till mig för att jag ska kolla igenom dom hur dom går i sina träningsspår innan dom ska ut på rörliga viltspårsprov. Har även fått en super fin tavla av en mycket god hundvän och det är då Emma Renberg och hennes labbekille Simba som gav mig denna superfina tavla! Tack så himmla mycket än en gång Emma R för tavlan!

Nu till lite annat, tänk nu har jag börjat på en kurs med Lilly! Det är då nybörjare för lydnads och jaktapporterning det är super kul för det är ju himmla många år sedan jag har gått på kurs med egen hund, så nu är det faktiskt dax för mig på detta. 
  


Ni ska ha det så gott och passa på att vila upp er när ni är lediga för det behöver man faktiskt göra ibland / Kramisar kakan med spårnäsorna.

Ovido - Quiz & Flashcards