Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Höst

Av Elisabet - 14 oktober 2014 10:32

Nu är hösten på intågande, det är så himmla vackert ute! Men om jag ska vara ärlig, så nog skulle det vara himla skönt med sommar alltid!

Vi fick finbesök från Luleå hit ner till Böle i lördags. Det var flickorna Renberg som kom ner för Amanda skulle gå ett rörligt viltspårsprov med sin tollar tjej Ixa. Det gick himla bra för dom! Ixa och Amanda fick då godkänt i akl provet! Bra jobbat på er brudar! Nu är det bara för dom att träna upp sig för öppenklassen som dom kommer att starta på nästa år.
Jag fick även av min mycket goa vän Emma R en super fin present av henne när dom kom ner i lördags! Det var då ett mycket fint halsband som hon hade gjort till mig och den kommer jag att vara mycket rädd om.
Vi brukar säga här hemma i stugan att vi känner mycket hundfolk men det är få som man står väldigt nära och det är dom som ställer upp i vårt och torrt och ni vet nog villka jag menar ( ni som läser detta).


Just nu tar jag det lungt här hemma för jag är sjukskriven 1 vecka till av läkaren, så mina dagar består av vila, promenader och egen träning (nu är jag sjukskriven för min onda rygg). Ja ni ser där man är inte 20 år längre och det känner man i sin kropp tyvärr, men jag är på bättringsvägen så jag längtar till jag blir helt pigg så att jag kan sätta igång med träningarna här hemma i stugan med våra hundar.


Nu i November månad kommer dom egna träningarna ute på Grans ridhus att starta igång! Det är då SSRK/Piteå som har bokat in fredagar, 1 timme per gång. Så det kommer att bli super trevligt! Så ni som är medlemmar inom SSRK/Piteå är då varmt välkomna ut på träningarna ute i ridhuset!

Nu till lite annat, jag bad Uffe nu i morse innan han åkte på jobbet att han ska göra en specialare skylt som man kan knyta fast tyget som står VILTOLYCKA på som man ska sätta ut efter vägen när man blir utringd på Viltolycka. Kort på detta kommer att komma ut här på min bloggsida lite senare.

   
Uffe kommer även att få nya jaktarkläder av mig i julklapp + nya stövlar för det behöver han.

Och här hemma löper tikarna våra för fulla muggar men än har det ej kommit någon hanhund på besök hi hi hi. Ibland så har det kommit någon av byns hanhundar ner till oss för dom blir så kära i våra tikar här hemma.

Ska faktiskt försöka att bättra på mig i mitt bloggande det har blivit lite långa mellanrum innan jag har bloggat men jag ska försöka att bättra mig på detta.

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med flock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards