Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Träning med glatt hundfolk!

Av Elisabet - 2 november 2014 09:33

Igår var vi på jakt och lydnadsträningen som startades upp igår lördag 1/11- 2014. Våran mycket goa och spralliga hundvän som vi kallar för tollare Susanne, har startat upp en studiecirkel för egna träningar med vi hundfolk som älskar att jobba med våra hundar! Detta är då egen träning och vi hjälper även varandra med olika moment. Så i går var det första träffen! Oj så roligt det var och man såg hundarna älskade att träna uppe i skogen!Det som är jäkla bra med dessa träffar, det är att det spelar ingen roll vilken hundras man har och ålder på dom!
                Det vart mycket störnings moment uppe i skogen igår när vi tränade, det visslades på med visselpipor, en del hade pipleksaker och vi pratade högt ibland när vi tränade hundar. Så det vart mycket bra störningsmoment för alla hundarna igår, men det fixade dom mycket galant!


Vi passade även på att fika och pratade hundträningar m.m Efter ett pars timmars träning uppe i skogen med hundarna så packade vi ihop våra saker och åkte hem. Både jag och uffe tror att alla hundarna som var med igår var trötta och belåtna när man kom hem!

  En stooooor eloge vill jag och Uffe ge till tollare Susanne, när hon kom på en dag i förra veckan, med att starta upp den egna träningen som kommer att bli under helgerna! Du är en riktig guldklimp som också ställer upp för hundfolket! Jag och uffe brukar säga till varandra att man kan inte bara ta emot saker av hundfolket, man ska även ge något tillbaka till dom med, för att visa sin uppskattning!


Uffe och jag har kommit på en kalas bra ide men det kan jag ej skriva ut än på mina sidor, för allting är inte riktigt klart än. Men man brukar att säga om man väntar på något gott, väntar man aldrig för länge! Nu får ni allt vara nyfikna ett tag till hi hi hi... 


Alla bilder är tagna av: Susanne Nilsson


Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar från Kakan och Uffe med flock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards