Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Valpmage och Lördagsträning

Av Elisabet - 16 november 2014 09:11

Lilly den blivande mamman hennes mage den bara växer och växer. Måttade henne igår, så nu är hon 73 cm och det är ett par veckor kvar innan valpningen så hon kommer att se ut som en riktig knubbis innan puppysarna pluppar ut. Jag går ut med henne ensam så att hon får gå i sin egen takt och lunkar på och denna dam mår superbra, fast hon är så rund som hon är Lilly.

          Alla bilder på Lilly är tagna av: Emma Renberg


Igår var det lördagsträningen med hundgänget oj så trevligt vi hade grillade korv mm men nu kunde uffe och jag inte vara där uppe så länge igår för vi skulle i väg bort men jag och Carola Wallstål vi tränade en stund fältsök med gammla Qvinny och Frida. Vi körde dom ut som par och det var himla kul för tjejerna visste vad dom skulle göra så då hade vi nöjda hundar när vi kom till bilarna igen.

Foto: Susanne Nilsson

Här hemma har det då kommit snö så man hoppas faktiskt att vi får behålla snön denna gång för nog blir det mycket ljusare ute och hundarna tycker att det är kalas kul ute när det är snö i backen, men det får vara hur det vill men nog vill man ha våren fort i allafall.


Uffe har tagit med Gloria idag upp till storskogarna för att jaga älg så vi får se hur det kommer att gå för där dom skulle vara idag och jaga har då varit skit dåligt med älg ute på deras jaktmarker.

Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med flock-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards