Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 30 november 2014

Av Elisabet - 30 november 2014 19:05

Foto: Susanne Nilsson

Igår var det avslutning för lördagsträffarna uppe i Råberget! Tusen tack tollare Susanne för att du satte igång dessa lördagsträningar! Det har varit kalas kul att träna med både nytt som gammalt hundfolk och dessa träffar har verkligen uppskattats! Det har varit toppen dessa lördagar! Vi har träffats för att träna egna hundar och vi har även hjälpt varandra om någon behövt hjälp med något. Det är även mycket hundfolk som har sagt till mig och uffe, att det är så avkopplande att åka upp till skogen för att träffas och träna sina hundar, dricka kaffe, fika och grilla korv och surra, att ha en trevlig gemenskap med varandra. För som det är i dagens läge, det är stress och åter stress med både jobb och allting annat och vad man faktiskt ska tänka på, det är att man behöver faktiskt även koppla av lite då och då, så man laddar upp sina batterier!

Ett super tack än en gång för att vi har fått lära känna så mycket nytt och gullit hundfolk under dessa lördagar och alla inblandade har varit super duktiga att träna sina hundar och även hjälps åt om det har behövts. Här kommer det ett gäng kort som togs igår.

                                     Nu till lite annat. Jag har gått ner i tid på mitt jobb så nu jobbar jag mellan 07:00-14:00 varje dag. Och jag känner faktiskt att jag behöver detta! Ska nu testa det fram till nyår hade jag tänkt mig, sedan får vi se när jag går upp på heltid igen och jobba. Senaste tiden har jag varit så vansinnigt trött på kvällarna och jag har även känt mig på dåligt humör på jobbet, så då tänkte jag, varför inte gå ner i tid på jobbet tillfälligt, man har faktiskt även ett liv efter jobbet med!


Hade även tänkt att ha en träff uppe i skogen här framöver med hundfolket för den som vill, för att man ska träffas och träna sin hund/hundar i apportering m.m Var och en tar med sig eget fika m.m Det är som himla trevligt att träffas och ha det trevligt så här under vintertid.

Idag blev det vilodag och under dagen var vi upp till Gunnel för att hälsa på tjocka Lilly! Herrejösses vad man saknar Lilly här hemma! Men det är tur att hon är inte så långt borta i alla fall.

Ni ska ha det så gott allihopa och ha en bra vecka på er / Kramisar Kakan med flock.

Skapa flashcards