Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Puppisarna växer och planer 2015

Av Elisabet - 29 december 2014 10:47

Tänk villken kyla vi har här hemma i byn! Det ligger mellan 25-30 minus ute. Nog längtar man till våren alltid och det gör hundarna med!
        Vi åker upp till Roknäs och hälsar på Lilly och dom små, titt som tätt. Oj vad dom växer! Vi brukar säga till varandra att mamma Lilly har grädde i sin mjölk, när hon diar sina valpar. Nu är det full rulle i valplådan och valparna har öppnat sina ögon dom är ju bara för himla söta! Man kan goa med dom hur länge som helst. Kommer att ta kort på dom små liven slutet av denna vecka hade jag tänkt mig kommer även att sätta ut dessa valpbilder på mina sidor så får ni se hur bedårande vackra dom är.


Ska även försöka att hitta inne i stan några gulliga rosetter till tikarna och till hanarna snyggt blått sidenband för att göra rosett på dom. Sedan ska vi försöka att ta lite super gulliga kort på dom små.

Det finns 2 st hanar kvar otingade! Kontakta Gunnel på Silverstjärnans Kennel för mera info.


Nu till lite annat, jag och Uffe hade tänkt att ha en privat viltspårskurs för nybörjare (anlagsklass) till våren 2015. För mera info m.m om denna helgkurs så kan ni bara hålla lite utkik på våran hemsida under länken kurser, för där kommer det att komma ut info om denna viltspårshelg.

Vi kommer även att ha vissa helger, egen träning med sin hund/hundar i apportering m.m Detta kommer jag att sätta ut på min fb sida senare när det blir dags. När vi har fått hem Lilly så måste hon få hämta sig ett tag efter valpningen innan jag sätter igång med egna träningarna på apporteringen här hemma i byn.

Dessa hundträffar som vi har haft här hemma har det varit mycket uppskattat av hundfolket och vi har haft så himmla skoj med våra hundar varje gång vi har tränat dom.

Har inte tid att skriva mera men ni ska ha en bra vecka på er allihopa / Kramisar kakan med hundar,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Skapa flashcards