Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Elisabet - 4 januari 2015 14:04

Jag och min man Uffe kommer att ha våran privata helgkurs i viltspår, med start nu till våren, så fort det mesta av snön har försvunnit uppe i skogarna. Vi kommer då att lära ut grunderna hur man ska träna upp sin hund/hundar i viltspåret m.m Nu vart denna helgkurs fulltecknad mycket fort och det är super kul tycker vi! Det är även mycket hundfolk som har varit tidigare till oss på våra privata viltspårshelger som har anmält sig. Dom tycker att det är så himla kul att kursa för mig och Uffe, det är jämt skoj att bli uppskattad! Nu har jag gjort en reservlista som jag håller på att fylla upp med namn, allt eftersom vi får anmälningar hem till oss om denna spårhelg uppe i skogarna här i Piteå.


Jag vet tyvärr inte om vi kommer att ha någon mer privat helgkurs i viltspåret senare i sommar. Dels har vi egna hundar som måste ha spårträning, dom måste vi hålla igång i och med det att vi har dom som utbildade eftersökshundar inom NVR Norrbotten m.m

Jag kommer även att sätta igång våran lilla Melissa i viltspåret till våren och tanken är då att jag kommer att starta upp henne på rörligt viltspårsprov till hösten, så fort hon blir 9 månader gammal.

Kommer även försöka att få SEVCH på våran Karelare Gloria under våren, så vi hoppas att hon ska få championatet, men allt kan hända när man går prov med sin hund/hundar.


Jag måste även jaktträna Lilly och även hon kommer att få starta på lite olika prov under våren och sommaren. Det kommer bli både viltspårsprov och jaktprov för henne, så jag har att göra, men himla kul är det! För annars så skulle man inte hålla på som man gör hi hi hi.

/ Kramisar kakan med flock.

Ovido - Quiz & Flashcards