Bölegårdens blogg

Alla inlägg under februari 2015

Av Elisabet - 22 februari 2015 17:02

Idag var vi på Norrlabbens årsmöte och det var supertrevligt! Gott kaffe och fika! 


Våran SEVCH Silverstjärnans Love A Bubble "Lilly" blev på årsmötet utsedd till:

Bästa Labrador/Viltspårshund 2014
Bästa Labrador/Allroundhund 2014


Vi är så malliga över denna underbara och roliga hund som vi har!


Under detta år som kommer blir det många nya utmaningar för mig och Lilly. Men det kommer att bli superkul. Jag tränar Lilly i apporteringen. Hon ska startas upp på jaktprov för nybörjare i sommar är det tänkt. Jag kommer även att starta upp henne på rörliga viltspårsprov, för när man har eftersökshundar är det bra om man håller igång dom, både med egna spårträningar och på prov.
Kommer även att testa Lilly på permobjörntestet i sommar. Detta vill vi göra med henne så vi vet hur hon reagerar om man skulle komma på någon björn uppe i skogarna. Men oftast så håller dom sig undan, men man vet aldrig.

Jag har inte tid att skriva mera denna gång men det blir nog säkert längre inlägg lite senare här framöver. Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar kakan med flock.

Av Elisabet - 18 februari 2015 09:01

SVCH Silverstjärnans Love A Bubble (Lilly) tog hem titeln för bästa Retriever/viltspår!

I söndags (15 feb) hade SSRK-Piteå sektionen årsmöte och då vart våran eftersökshund Lilly bästa Retiever i viltspåret! Det är faktiskt himla kul och få detta pris på sin hund/hundar tycker vi!


Som jag har skrivit många gånger på mina sidor: om man ska ha en bra spårhund då måste man ligga i med träningarna hela tiden! Vi försöker att träna våra hundar här hemma så mycket som möjligt och man måste faktiskt prioritera en del saker om man ska träna sin hund, i vad det man nu håller på med.

Jag tränar på med lite av varje med Lilly här hemma både med apportering, lydnad och hårda spår och det tycker hon är kalas kul att få göra. Men nu i veckan har jag tagit det lungt för jag fick en spruta för mitt onda knä i förra veckan men jag börjar att känna mig bättre men det gäller att vara försiktig. och ta det lite lungt.


GLÖM EJ NI SOM ÄR SSRK MEDLEMMAR I PITEÅ den egna träningen på sin hund/hundar fredagar kl 19:00-20:00. Vi håller till i Grans Ridhus! Vi brukar att vara ett gäng glada hundägare som tränar våra hundar där ute på fredagskvällarna och det är toppen bra med denna inomhusträning, även om det nu är i ett ridhus, men det spelar faktiskt ingen roll! Var och en tränar med vad dom vill med sin hund/hundar. En del tränar lydnad, apportering eller bara socialträning med sin hund.

Vi brukar att hjälpa varandra om det skulle vara någon som vill då ha hjälp med något med sin hund och så ska det ju faktiskt vara. Dessa träningar håller på fram till i April om jag inte minns fel. När det blir mindre snö och halkigt ute då har man hundträningarna utomhus och det är toppen.


Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar Kakan med flock

Av Elisabet - 13 februari 2015 17:41

Nu är jag sjukskriven igen. Jag har ju haft superont i min knäskål sedan mellandagarna så i går (torsdag), fick jag en tid hos läkaren. Det vart en spruta på mitt knä och fasiken vad det gör ont och svider! Men det får man ta om man ska bli frisk! Så nu gäller det vila för mig i en vecka, men det ska gå det med.

Nog om krämpor mm för det brukar vara så många andra som gnäller att dom har ont här och där hi hi hi. Iibland så kan det faktiskt vara super jobbigt att höra om ett och samma och det tror jag att många håller med mig om!


Nu till lite annat här hemma går det super bra med lilla Melissa. Jag kör på med lite klickersträning på henne när hon ska stå fint och det har faktiskt gett resultat men dessa övningar med henne gör jag då bara kortare stunder för hon är så liten än. Hon är även mycket lyhörd och är inte rätt för någonting och det är ju så det ska vara med andra ord.
          OBS! MEDLEMMAR! GLÖM EJ BORT SSRK/PITEÅS ÅRSMÖTET NU PÅ SÖNDAG DEN 15 FEBRUARI KL. 13:00 I SJULNÄS SKOLAN! 


Jag vet att jag skriver kom ihåg om detta årsmöte stup i kvarten, med hundfolket tycker att det är toppen att man påminner dom om detta.


Tänk nu är vi inne på mitten av Februari veckorna dom går super fort snart har vi våren här hemma i piteå men allt kan faktiskt hända att typ det kommer super mycket snö m.m men vi får hålla tummarna för det bästa. För vi vet här hemma i stugan att det är mycket folk som längtar till våren och det bästa av allt det är att köra igång med dom olika träningarna med hundarna. Och sedan starta upp hundarna på prov det är livet det. Ni ska ha en mycket bra helg på er allihopa / Kramisar Kakan med flock

Av Elisabet - 11 februari 2015 09:14

Får vi presentera våran nya familjemedlem:

 

Silverstjärnans Take A Chance On Me "Melissa"

Det är så himmla kul att ha en valp i stugan hemma hos oss igen! Det går då toppenbra med henne! Alla våra hundar älskar detta lilla yrväder hi hi hi. Det kommer att bli super kul att få se henne utvecklas m.m Hela denna kullen (Take & Lilly) är super fina och alla ser mycket lovande ut! Men vi får se när dom blir större.

Nu har jag tagit en hel del valpbilder på henne här hemma och dom korten kommer att komma ut på mina sidor här framöver. Dessa kort som är nu på mina sidor är det min bästa webba Emma K som har tagit på henne. 

Håller på med lite inomhusträning med Melissa, som typ att stå fint och även att hon ska också lära in sig att hon inväntar kommando från mig innan hon får äta sin mat.

         

            Nu till lite annat, just nu är jag hemma för mitt onda knä som jag har haft sedan mellandagarna har då fått en tid hos läkaren i morgon ( torsdag) så då hoppas jag att dom hittar felet så att jag kan börja om att jobba igen. När jag då börjar om att jobba kommer vi att ha värdens bästa barnvakter (valpvakt) till Melissa det är då min syrra Susanne och Emma som kommer att hålla ställningarna här hemma och vi kan inte få bättre valpvakt än dom.


Ni som är medlem inom SSRK Piteå, glöm ej att det är ÅRSMÖTE SÖNDAGEN DEN 15 FEBRUARI! PLATS: SJULNÄS SKOLAN. TID KL 13:00! Ni som medlemmar som vill göra era röster hörda är det faktiskt mycket bra om ni kommer på detta årsmöte.


Nu har jag ej tid att skriva mera men ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar Kakan med flock.

Skapa flashcards