Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

SSRK-Piteås bästa Retriever i viltspår 2014!

Av Elisabet - 18 februari 2015 09:01

SVCH Silverstjärnans Love A Bubble (Lilly) tog hem titeln för bästa Retriever/viltspår!

I söndags (15 feb) hade SSRK-Piteå sektionen årsmöte och då vart våran eftersökshund Lilly bästa Retiever i viltspåret! Det är faktiskt himla kul och få detta pris på sin hund/hundar tycker vi!


Som jag har skrivit många gånger på mina sidor: om man ska ha en bra spårhund då måste man ligga i med träningarna hela tiden! Vi försöker att träna våra hundar här hemma så mycket som möjligt och man måste faktiskt prioritera en del saker om man ska träna sin hund, i vad det man nu håller på med.

Jag tränar på med lite av varje med Lilly här hemma både med apportering, lydnad och hårda spår och det tycker hon är kalas kul att få göra. Men nu i veckan har jag tagit det lungt för jag fick en spruta för mitt onda knä i förra veckan men jag börjar att känna mig bättre men det gäller att vara försiktig. och ta det lite lungt.


GLÖM EJ NI SOM ÄR SSRK MEDLEMMAR I PITEÅ den egna träningen på sin hund/hundar fredagar kl 19:00-20:00. Vi håller till i Grans Ridhus! Vi brukar att vara ett gäng glada hundägare som tränar våra hundar där ute på fredagskvällarna och det är toppen bra med denna inomhusträning, även om det nu är i ett ridhus, men det spelar faktiskt ingen roll! Var och en tränar med vad dom vill med sin hund/hundar. En del tränar lydnad, apportering eller bara socialträning med sin hund.

Vi brukar att hjälpa varandra om det skulle vara någon som vill då ha hjälp med något med sin hund och så ska det ju faktiskt vara. Dessa träningar håller på fram till i April om jag inte minns fel. När det blir mindre snö och halkigt ute då har man hundträningarna utomhus och det är toppen.


Ni ska ha det så gott allihopa / Kramisar Kakan med flock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards