Bölegårdens blogg

Alla inlägg under mars 2015

Av Elisabet - 19 mars 2015 19:39

Nu valptränas lilla Melissa för fulla muggar. Hon får träna lite valpapportering kortare stunder och hon är faktiskt himla duktig på det lilla damen. Men i första hand ska även hon utbildas till eftersökshund. Det kommer vi ha mycket användning av, för det behövs utbildade eftersökshundar. Så det kommer att bli super kul att även få sätta igång henne på allvar med spåreriet, man ser att hon tycker om att få jobba. Så nog har man att göra, så fort det mesta av snön försvunnit, då blir det träning och åter träning med våra hundar här hemma i stugan.

                    Någon av dagarna under påskhelgen kommer jag att ha en hundträff här hemma i byn, men jag har ej bokat in datum än, måste kolla när det passar in bäst. Kommer att bli super kul att få träffa det glada och positiva tjejgänget med hundarna, för vi har jämt så kul när vi träffas! Det kommer nog att bli lite olika aktiviteter. Det är upp till var och en vad dom vill träna med sin hund/hundar, för denna hundträff är då för egen träning.

Nu har jag ej tid att skriva mera men ni ska ha det så gott / Kramisar Kakan med flock.

Av Elisabet - 16 mars 2015 13:06

Nu vad det länge sedan jag uppdaterade min bloggsida så nu är det faktiskt dax att göra det hi hi hi.


Tänk vilka vårkänslor man börjar få! Dels har det blivit ljusare ute även på eftermiddagen/kvällen och det är toppen! Det har varit fullt upp sedan den senaste uppdateringen på bloggsidan och det var för ett bra tag sedan.

Vi har fullt upp med träningar av våra hundar m.m Jag både jakttränar Lilly och valptränar lilla Melissa. Det är så himla kul att jobba med sina hundar och det bästa av allt, det är när man ser resultat på träningarna på dom som man har lagt ner i tid. Men för tillfället tar jag det lite lugnt för jag är hemma för mitt onda knä, men ska iväg och jobba på onsdag hade jag tänkt mig. Då får vi se hur det går, men å andra sidan kan man inte bara vara hemma och gnälla att man har ont här och där, det gäller nog att inte känna efter för mycket...


Nog om mina krämpor! För ca 2 veckor sedan fick vi fin besök av våra mycket goa hundvänner från Luleå! Det var fam. Renberg med hundar som kom till oss, för vi var så sugna på att träna lite ihop med våra doggar. Även Linda J kom till oss och vi hade det mycket trevligt här hemma! Medans vi var och tränade hundarna ute så var Uffe inne i stugan våran och lagade till en super god lunch! Oj vad vi åt. Till efterrätt hade Susann Renberg tagit med sig en super god hemmagjord kladdkaka! Ja ni ser där, vi brukar äta och mysa på våra hundträffar, man blir ju bara så himla glad när man får vara med glatt och positivt hundfolk!

                  Jag har även hunnit att lägga ut ett par stycken valpspår till Melissa. Det tycker hon är super kul att få spåra och hitta sin älskade belöning i slutet av sitt spår! Hon bär sin älgklöv och är så mallig så sedan när vi har kommit in i stugvärmen så sover hon gott i många timmar.


Här framöver kommer det att komma ut mera roligare kort när hundarna jobbar på med dom träningarna som dom tycker att det är super kul att få göra det kommer att bli bilder både i apporteringen och spåreriet på dom.


Här kommer det lite nytagna bilder som min systerdotter Emma K har tagit på Melissa. Nu är hon 13 veckor tänk vad tiden går fort!

          Vill även tacka våra bästa barnvakter som ser efter Melissa när vi jobbar det är min syster Susanne och min systerdotter Emma som då är barnvakt (valpvakt).

Ni ska ha det så gott allihopa. / Kramisar Kakan med flock

Ovido - Quiz & Flashcards