Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag.


I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan träna henne på det. Man ser hur mycket hon tycker om och jobba med nosen och hon tycker att detta är super kul att få göra. Nu är det viltspår i första hand som jag kommer att träna upp henne i, så förhoppningsvis så kanske hon med kommer att bli en bra eftersökshund (hon är då under utbildning). Jag tränar också utställningsträning med henne och lite lydnad, hon är då mycket lyhörd liten dam och det är vi då glada över.

         

     

Kommer att bli toppen bra när nästan all snö har försvunnit här hemma i piteå för då kommer jag även att sätta igång dom andra av våra hundar i spåreriet med olika svårigheter mm. När man har eftersökshundar så måster man underhålla dom med träningarna av alla det olika slag och svårigheter.


Jag tränar även Lilly i apporterningen och även hon tycker om att få jobba och ha kul men det tycker nog alla hundar oavsett aktivitet med dom.


Nu vart det inte så mycket skrivet men det kommer att bli det här framöver när vi sätter i gång med alla roliga aktiviteter med hundarna. Ha det så gott allihopa. / Kramisar Kakan med flock.

Skapa flashcards